Dag 65 - Roncesvalles - Larrasoaña (27km)

21 mei 2015 - Larrasoana, Spanje

De eerste echte hele wandeldag in Spanje waarde volgers. Hij is me prima bevallen. Het is ,zoals Dennis me al zei, een andere wereld. Frankrijk hadden haar charmes maar dit is toch meer mijn ding. Nieuwe mensen ontmoeten die allemaal hetzelfde doel hebben dus altijd iets om over te praten. Gezelligheid onderweg en toch de stilte als je dat wil. Fantastisch.

Larrasoana 1aLarrasoana 1bLarrasoana 1cLarrasoana 1d

In Roncesvalles was alles tot op de kelder en de garage aan toe uitverkocht. 350 pelgrims. En dan te bedenken dat ik uitstekend heb geslapen, ik lag vast in de snurkvrije zone. Om zes uur sprongen de lichten aan en tussen half zeven en acht moesten de 350 opzouten. Ikzelf stond in de rij van half zeven. Deur open en wegwezen, op weg naar een volgend avontuur.

Larrasoana 1eLarrasoana 1gLarrasoana 1Larrasoana 3

Om één uur was ik als derde binnen in Larrasoaña. Nu is het hele dorp weer uitverkocht. Dolende pelgrims op zoek naar een slaapplaats. Dan liever op tijd vertrekken en op tijd binnen. Morgen eerst naar Pamplona en dan hopelijk een refugio buiten de stad. Zo'n klein dorpje vind ik toch leuker. Het is alsof ik onderdeel ben van een pelgrim invasie. Nou ja, er zijn veel meer pelgrims dan inwoners hier op het moment. Een leuke gedachte.

Larrasoana 4Larrasoana 5Larrasoana 6Larrasoana 9

Uw invasionist
Jeroen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sien en Jeroen:
    21 mei 2015
    Ja dat lijkt me wel...vroeg uit de veren en gewoon aanlopen..
    Eerst zorgen dat je een slaapplaats hebt als je in het volgend dorp bent aangekomen.
    Tjonge dat gaat druk worden met Pinksteren. ..vooral omdat er veel nietpelgrims onderdak krijgen voor een prikkie..fijn dat je nog steeds in de flow zit haha. .

Grz het Thuisfront
  2. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    21 mei 2015
    Tip:neem de albergue Casa Paderborn. Ligt net buiten het centrum. Geen drukte en verkeer. Kamer van max. ongeveer 8 personen. 3 minuten lopen en met lift ben je in het centrum. Gerund door Duits echtpaar. Deutse grundlich heit ten top. Schoon, goed bed en ontbijt op zijn Duits. Geloof 8,- Prachtige stad.