Dag 24 - St.Cyr-les-Colons - Arcy-sur-Cure (22 km)

10 april 2015 - Arcy-sur-Cure, Frankrijk

Dag 24

Kamperen waarde volgers. Na 24 dagen met die tent te hebben rondgeslenterd werd het tijd deze eens uit te proberen op het Franse gras. Nederlands en Belgisch gras lukte prima maar je kunt het nooit zeker weten als je het niet eerst probeert.

IMG-20150411-WA0000IMG-20150411-WA0001IMG-20150411-WA0002

Het was gisteren nog lang onrustig in de herberg. Een vers gekookt feestmaal voor bij de wijn en leuke gesprekken zorgden voor een avond om niet snel te vergeten. We hebben zomaar een fijn groepje bij elkaar.

IMG-20150411-WA0004IMG-20150411-WA0005IMG-20150411-WA0006

Vanmorgen heb ik in de winkel weer vers brood gehaald en nog wat nescafé zodat We met een goed gevulde maag weer konden aanvangen. Het is toch wel beter zo. Een beetje uitslapen, goed ontbijten en fris aan de wandel. We hebben zelfs om twaalf uur een terrasje gevonden. Het moet in de krant. Er was iets open in Frankrijk.

IMG-20150411-WA0007IMG-20150411-WA0008

Na onze lange koffiestop werden we ineens achtervolgd door Christian. Een Franse pelgrim die afgelopen Zondag is vertrokken vanuit Parijs. 210 kilometer in vijf dagen. Dat is waarlijk niet misselijk. Wij waren pas de eerste pelgrims die hij zag en hij vroeg of hij mee mocht lopen. Maar natuurlijk.

IMG-20150411-WA0009

We hebben hem netjes afgezet in Bessy en hem gezegd dat we morgen om negen uur zouden vertrekken uit Arcy-sur-Cure. We moeten allemaal naar Vézelay dus hij is welkom om mee te lopen. Bert en Patrick slapen hier bij een ex-pelgrim thuis en ik heb de plaatselijke camping gesponsord. Hopelijk weer een nieuwe leuke ervaring maar morgen graag weer terug met Bert en Patrick.

Uw kampeerheer

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    11 april 2015
    Een prachtige log Jeroen, we moesten er even op wachten, maar de lach staat nog te stralen in mijn gezicht,,hihii
    Ik zie het al voor me...achterom kijkend naar een stofwolk, hu daar komt wel een hele snelle gast aan.
    Maar je hebt weer geholpen en je zult er ergens op je reis wel weer iets van terug ontvangen
    Het was weer fijn in je eigen tentje denk ik..het is toch maar goed dat je hem nog niet achtergelaten hebt.
    Het ga je goed

grz het Thuisfront
  2. Aaltje:
    11 april 2015
    Mooie log Jeroen, en wat leuk wat je onderweg allemaal mee maakt,bydeway supermooiefoto's