Dag 51 - Bergerac - Eynesse (31km)

7 mei 2015 - Eynesse, Frankrijk

Dierendag op de Camino waarde volgers. Het begon al in de nacht met een vreselijke mug die ons territorium in was gevlogen en ons heeft geteisterd tot in de vroege uurtjes. Ik heb me maar ondergespoten met Deet in de hoop dat de mug vooral de andere kant van de zolder bezocht. Sorry Come.

Eynesse 1Eynesse 2Eynesse 3

S ochtends werden we bij het ontbijt getrakteerd op een waar concert van ons gastduo. Ze zijn onderdeel van een zevenkoppig ensemble dat Europa doortrekt met mooie liedjes en we kregen een gratis voorproefje cadeau. Het deuntje heeft nog een paar uur in mijn hoofd rondgespookt.

Eynesse 4Eynesse 5Eynesse 6

Daardoor wel aan de late kant vertrokken maar ik liep dan ook wel wat sneller dan te doen gebruikelijk. Die 4,6 kilo kan ik missen als kiespijn zo blijkt. Ik vloog door de straten van Bergerac maar kwam ook weer tot bijna stilstand toen ik zwaar moest klimmen tussen de overigens schitterende wijnranken.

Eynesse 7Eynesse 8Eynesse 9

Ploegend baande ik me een weg door het zware parcours totdat ik voor mij een slang van twee meter zag liggen. Ik stuurde mijn stok op verkenning en er was gelukkig geen beweging. Ik had de tijd om een paar plaatjes te schieten en wat dichterbij te komen.

Eynesse 10Eynesse 11

Na de fotoreportage vond ik het wel zo netjes om dat ding even aan de kant van de weg te leggen. Dus ik raak hem aan met mijn stok. Blijkt dat ding gloeiende getver springlevend en pisnijdig te zijn. Hij krult helemaal in elkaar en maakt een aanvalsplan klaar. Ik ben verbaasd maar wil toch een filmpje maken. Toen vond hij het welletjes en schoot weg. Maar ik heb hem nog een beetje op de video. En gelukkig heb ik de foto's nog. Mocht iemand weten wat voor slang het was, ik hoor het graag.

Eynesse 12

De rest van de dag heb ik in de zon gelopen en vooral in het gras heb ik mijn mp3 speler even aangezet, ik wil het allemaal niet weten wat daar wegkruipt. Maar wat een mooie route weer. Het is hier in de Dordogne echt fantastisch geweest.

Come had voor mij een slaapplaats geregeld in Sainte-Foy-la-Grande, althans dat dacht ik. Nu blijkt dat we in Sainte Foy werden opgehaald in de auto en morgen daar weer worden afgezet. Dat is wel een lichtelijk drama want hier kan ik geen boodschappen doen en morgen is het feestdag dus zijn alle winkels dicht. Dat is niet erg, maar dan wil ik dat wel vantevoren weten. Nu heb ik niets meer. Enfin, dat is voor morgen. Vandaag slaap ik weer op een zolder waar de zwaluwen hun nesten vlakbij mijn oor hebben gebouwd. Het is hier tenslotte dierendag.

Uw Martin Gaus van dienst
Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    7 mei 2015
    Ooo weer geen eten in je voorraad.
    Als dat maar goed komt morgen, gewoon weer ergens aanbellen voor water, en niet vergeten de puppy ogen, wellicht kan je weer ergens aanschuiven :-)
    Weer een nieuw gaatje in je riem, anders zakt je broek af

Grz het Thuisfront
  2. Aaltje:
    7 mei 2015
    Haha francien hij komt niet om van de honger, Jeroen gewoon doen wat je mama zegt. Fijne avond
  3. Bert en Mies:
    7 mei 2015
    Wat een spannend en stoer verhaal, hopelijk laten die zwaluwen je met rust en niets vallen vannacht. Kijk wel even of dat er geen teek met je mee willen liften (Bert had al een lifter)
    Morgen los jij dat zeker wel weer op, en in paardenbloemen zitten heel veel vitamientjes. Maar dat lezen we morgen wel weer. Succes.