Dag 96- Pedrouzo - Santiago (21km)

21 juni 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Daar is ie dan waarde volgers. De dag die je wist dat zou komen. Nee ik ben niet gekroond maar ik ben wel aangekomen bij de kathedraal van Santiago. Bij het graf van de apostel.

Santiago de Compostela, Spanje 1Santiago de Compostela, Spanje 2 Santiago de Compostela, Spanje 8a

Het einde van deze reis. 2400 kilometer Door Nederland België Frankrijk en Spanje.

Vanmorgen ben ik om 05:11 aangelopen en zoals verwacht wad ik al voor negen uur bij de kathedraal. Na enkele foto's meteen mijn compostella gehaald. Ik wad gelijk aan de beurt. Toen ik klaar was stonden er al vijftig man te wachten.

Santiago de Compostela, Spanje 3  Santiago de Compostela, Spanje 5Santiago de Compostela, Spanje 6

Daarna gelijk naar de huiskamer der lage landen waar ik Peter en Robert trof. Met Peter ben ik naar de pelgrimsmis geweest en daarna zijn wel een albergue gaan zoeken. Voor twee keer vijftien Euro heb ik voor twee nachten een eenpersoonskamer. Nog even genieten van dit mooie land en dan vlieg ik waarschijnlijk Dinsdag naar huis.

Santiago de Compostela, Spanje 7Santiago de Compostela, Spanje 8Santiago de Compostela, Spanje 9Santiago de Compostela, Spanje 10

P.s. Aaltje ik heb een heel mooi lepeltje voor je gekocht.

Iedereen bedankt voor alle reacties en wie weet tot later (in Nederland )

Mvg

Uw uitgelopen hobby
Jeroen

1. Ineke bertram:
    21 juni 2015
    Dank je wel, Jeroen, dat ik een beetje met je mee mocht op deze reis.
    Ik heb erg genoten van al jouw verhalen en van de pracht fotootjes.
    Wat zal ik het missen!
    Lieve groet voor jou,
    Jouw ouwe juf Ineke.
  2. Sien en Jeroen:
    Gefeliciteerd!!
    Wat was je er vroeg bij vandaag :-)
    Helemaal goed, alles was om half 10 al geregeld
    En ja die mis...jammer dat ik niet weet hoe ik het filmpje. hier kan plaatsen, kippenvel moment
    Maar indrukwekkend was het wel vooral de zwaai met de superzware wierookschaal .
    Nu lekker even relaxen en genieten van de laatste dagen van je reis
    Grz het Thuisfront
    Het filmpje.
  3. Anneliese:
    Gefeliciteerd!
  4. Aaltje:
    Sjappooo Jeroen Je hebt het gehaald
    Bedankt voor je mooie verhalen en mooie foto's
    Ben nieuwsgierig naar mijn lepeltje
    Geniet nog een paar dagen en een goeie reis terug
    Dikke kus xxxxxxx
  5. Bert en Mies:
    21 juni 2015
    Jeroen, hartelijk gefeliciteerd, geweldige prestatie. Ook ik heb genoten van je verhalen, soms maakte jij het wel erg spannend.
    Maar eind goed al goed. Geniet nog en een goede reis naar huis.
    Groetjes, Mies.
  6. Hans Loeffen:
    22 juni 2015
    Hallo Jeroen.
    OP de eerste plaats gefeliciteerd met dit behaalde resultaat.
    Ik heb eergisteren van je moeder gehoord van jouw mega onderneming en dus daarmee mega prestatie.
    De hele reis heb ik nog niet kunnen lezen, omdat ik hier maar af en toe een goede internet verbinding heb.
    Maar volgende week ben ik weer in nederland, en zal dan je blog gaan lezen.
    Geniet nog maar van Santiago en van de mensen die dan zo het plein op komen lopen of fietsen.
    Bekend gevoel. Nogmaals proficiat Jeroen, en je hoort nog van me.
    Groeten Hans Loeffen
  7. Marijke en Jan Huyskens:
    22 juni 2015
    Jeroen, gefeliciteerd! Je bent een kanjer! Nog even genieten en dan weer naar huis! Iets om nooit te vergeten en trots op te zijn! Goede reis terug. Groeten van Jan en Marijke.
  8. Elisabeth:
    23 juni 2015
    Jemig chapeau Jeroen ik hoop dat je ook je antwoorden hebt kunnen vinden ik herinner me de avond in Leffe nog! Wij nu in SJPdP. kom je in september of zo nog eens ervaringen uitwisselen ? Grtjs Elisabeth