Dag 91 - La Faba - Triacastela (27km)

16 juni 2015 - Triacastela, Spanje

Ik ben weer een beetje bijgekomen waarde volgers. Na een lange slaap werd ik om zes uur gewekt Door een man uit Amerika. Hij wad in paniek want zijn vrouw had haar portomonnee verloren. Telefoon paspoort bankpassen. Ik had niets gezien want ik was professioneel slaper deze laatste uren.

Triacastela, Spanje 1Triacastela, Spanje 2Triacastela, Spanje 3Triacastela, Spanje 4

Tijdens het ontbijt bleek dat ze met vier waren en de Camino gingen verlaten. De vrouw ging al bellen om haar passen passen te blokkeren. Jammer.

Triacastela, Spanje 5Triacastela, Spanje 6Triacastela, Spanje 7Triacastela, Spanje 8

Dus ik loop honderd meter en wil een foto maken van de plaats waar de paarden stonden (voor de mensen die tegen betaling te paard de berg op willen) en ik zie die portomonnee liggen. Ik denk dit is mijn kans om iemand te helpen, ik heb de mensheid nog iets te goed naar eergisteren. Dus ik ren zo hard als ik kan en roep naar haar. Stop calling!

Triacastela, Spanje 9Triacastela, Spanje 10Triacastela, Spanje 12

Haar mond stond van verbazing zo ver open dat ik dat die portomonnee er zo in kon stoppen. Ik ken tantes met diezelfde truc. Uiteraard was ze uiterst dankbaar. Ik was zelfs een engel. Haar geld was helaas wel weg maar ze had haar passen en telefoon tenminste. Hoe ze me kon bedanken? Keep on walking and Buen Camino.

Triacastela, Spanje 13Triacastela, Spanje 14Triacastela, Spanje 15Triacastela, Spanje 16

Dus liep ik toch weer met een glimlach de berg op met fenomenale vergezichten. Een speciaal moment was nog toen ik boven kwam op de Alto do Poio. Het terras waar ik vier jaar geleden zat en toekeek Hoe al die pelgrims buiten adem bovenkwamen. Ik heb toen hardop gezegd dat ik dat in elk geval NOOIT zou doen. Morgen de laatste dag van maand drie. Zeg nooit nooit.

Triacastela, Spanje 17

Uw gek back on track

Jeroen

1. Aaltje:
    Je bent een Engel
    liefs Aaltje
  2. Sien en Jeroen:
    16 juni 2015
    En zo hoort dat, ieder het zijne :-)
    Wie goed doet, ontvangt goed!
    Wat een prachtige foto's de omgeving was moordend met de fiets,
    voor mij althans, maar te voet met mooi weer moet dit een schitterende ervaring zijn geweest.
    Ga zo door, blijf op de route ( hahha ) en natuurlijk is het extra genieten !

Grz het Thuisfront
  3. Marijke en Jan Huyskens:
    16 juni 2015
    Zo Jeroen je hebt wel voor spanning gezorgd, gelukkig gaat het weer goed! Wat een geluk dat jij die portemonnaie vond! Het ga je goed!
  4. Ineke bertram:
    16 juni 2015
    Eerlijkheid brengt alleen maar goede dingen. In ieder geval jouw glimlach. Voelt goed, toch?
    Succes voor de rest van deze speciale tocht. Ik blijf je volgen.
    Groet, Ineke.