Dag 92 - Triacastela - Barbadelo (23km)

17 juni 2015 - Comarca de Sarria, Spanje

Rustige dagen in het prachtige Galicië waarde volgers. Veel bekende gezichten maar vooral ook veel nieuwe. De rugtassen worden steeds kleiner en de pelgrims steeds jonger. Mensen in vers gestreken shirts en rennende studenten komen me voorbij gestreefd. Ik vind het allemaal prima.

Barbadelo 1Barbadelo 2Barbadelo 3

Wandelaars die behoefte hebben aan een oorkonde moeten maximaal in Sarria zijn begonnen en dus zijn hier heel veel voorzieningen voor ons. In Sarria heb ik een straat gezien met uitsluitend albergues en restaurants. Waarom ook niet, er is genoeg geld te verdienen.

Barbadelo 4Barbadelo 5Barbadelo 6

Om de halve kilometer staan er nu stenen met de afstand naar Santiago erop. Het aftellen is dus echt begonnen. Nog zo'n 112 kilometer en dan is het volbracht. Ik blijf genieten, zeker van Galicië, maar met een schuin oog probeer ik ook alvast rekening te houden met het idee dat ik volgende week weer in Nederland ben. Na vandaag dus exact drie maanden onderweg. Morgen begint maand vier met de laatste honderd kilometer.