Dag 19 - Méry-sur-Seine - Troyes (32km)

5 april 2015 - Troyes, Frankrijk

Het kanaal, waarde volgers. 26 kilometer plat asfalt langs de Aube moesten worden overbrugt voordat we in Troyes de kathedraal mochten aanschouwen.

IMG-20150405-WA0008IMG-20150405-WA0023IMG-20150405-WA0022IMG-20150405-WA0021

Om half acht een lekker (paas)ontbijtje genuttigd met Bert, afgesloten met een stuk Italiaans gebak. Om acht uur moesten de broeders hun ochtendgebed aanvangen dus snel afscheid genomen en de stempel geregeld voor het paspoort.

IMG-20150405-WA0020IMG-20150405-WA0018IMG-20150405-WA0015

Na een kilometer of acht langs het kanaal stond er iemand druk naar ons te zwaaien vanaf de brug. Het was  één van de broeders met een paspoort in zijn hand. Ja waarde volgers, haast en spoed is zelden goed en deze pelgrim had zijn pelgrimspaspoort niet meegenomen. Ik, de man die na vier keer checken de deur sluit en dan de deur weer heropent om nog een laatste keer te kijken.

IMG-20150405-WA0012IMG-20150405-WA0013IMG-20150405-WA0011

Na 20 kilometer Brabants bijkletsen voor vergevorderden langs het kanaal mochten we zowaar een rechtse en daarna linkse bocht maken om weer op een lang stuk rechtdoor te komen op weg naar Troyes. Onderweg wel enkele bars gezien maar niets was open.

IMG-20150405-WA0014

Gelukkig in een pizzeria twee koude blikjes fris kunnen bemachtigen  (met korting van de aardige man achter de kassa) en lekker begeleid door de zon de binnenstad ingelopen. Daar eindelijk koffie gedronken en de kathedraal bezocht. Nu in een voormalige seminarie slapen en morgen met frisse moed weer vooruit.

IMG-20150405-WA0010

In de kathedraal van Troyes de stempel voor mijn paspoort gehaald en toch nog even gedacht. Wat als die broeder het paspoort niet had gebracht? Oef. Een paaswonder zullen wel het maar noemen. Hij komt op de lijst van mensen waar ik dankbaar voor moet zijn in Santiago.

Vrolijk Pasen waarde volgers,

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    5 april 2015
    Oooo verschrikkelijk Jeroen....
    Dat jou dat overkomt ( paspoort vergeten )
    Je ziet wel zelfs de check freaks kunnen fouten maken
    Maar gelukkig is het goed gekomen ( wat een schatje die broeder )
    En ik was echt blij dat je keer een zonnige dag had voor de lopen
    Het ga je goed
    Voor morgen Buen Camino

gr het Thuisfront
  2. Hans Schilte:
    6 april 2015
    Beste Jeroen, van je moeder kregen we afgelopen week een kattebelletje in de bus (gratis bij de krant) met jouw blogadres erop. Vanmorgen genoten van je verhalen. Veel humor tussen de druppels door, schitterend. Wat een moed ook. Fijn dat je je "paaspoort" weer terug hebt met de verschijning van de broeder. We wensen je een inspirerende en prettige voortzetting en hopen je zo-nu-en-dan te blijven volgen. Veel plezier toegewenst ook van Margriet. Hans (oude meester van de Belhamel).
  3. Aaltje:
    6 april 2015
    Vrolijk pasen en je boft toch maar met zo'n broeder, je paspoort vergeten is niet niks jongen nou fijn dag nog .
  4. Ineke bertram:
    6 april 2015
    Dag Jeroen. Van Hans (die ouwe meester) kreeg ik (je ouwe juf) dit blogadres. En ik heb met veel plezier jouw reisverhaal gelezen. En dat was genieten. Ik ga je verder zeker volgen. Veel succes en vooral heel veel plezier toegewenst. Ineke.
  5. Peter en Rieky Jansen:
    O.k. Jeroen !!
    Nooit verwacht dat jij deze (toch wel zware ) route zou aangaan, TOP !!
    Ook je leuke woordspelingen vallen in de smaak. Groet/geniet en hou vol
    Rieky en Peter Jansen ( oud voetbal vriend(din) van je Ma en Pa