Dag 23 - Chablis - St.Cyr Les Colons (8 goed en 8 fout)

9 april 2015 - Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk

Het waren acht hele mooie kilometers waarde volgers. Vanaf adres grafsteen langs de eindeloos schitterende wijnvelden waar arbeiders de ganzen dag met een schaartje in de weeg zijn om de mensheid te voorzien van het goddelijke nectar dat Chablis heet.

IMG-20150409-WA0032blauwe luchtenIMG-20150409-WA0033IMG-20150409-WA0036

Bij een mooie kerk zien we nog bewegwijzering maar die verdwijnt als sneeuw voor de felbrandende zon. We lopen bij een kruising ieder een kant uit op zoek naar de goede weg. We kiezen uiteindelijk de verkeerde weg. We vragen
het nog onderweg maar die sturen ons eigenlijk helemaal de verkeerde kant uit.

IMG-20150409-WA0037IMG-20150409-WA0039IMG-20150409-WA0040

Dwars door het graan komen we op de grote D-weg en twee chauffeurs sturen ons naar de goede weg met als toevoeging dat het maar vier kilometer is naar Cravant. Dat is geweldig, dan hebben we zelfs een afkorting. Helaas, het is St.Cyr, twee kilometer van de kerk waar we twee uur geleden al liepen.

IMG-20150409-WA0041IMG-20150409-WA0042

Dus plan B. We blijven in de gemeenteherberg van dit plaatsje en gaan in drie dagen naar Vezelay in plaats van twee dagen. Dit is waarom je zo'n camino niet kan plannen. Het winkeltje is gesloten tot half vijf dus hebben we ons gevoegd bij de plaatselijke wijnkelder waar de eigenaar ons graag liet proeven van zijn zojuist gebottelde wijn. Een fles de man is mee naar de herberg. Domaine Heimbourger heeft een schitterende Chardonnay dus ik ben voor vandaag onder de pannen.

IMG-20150409-WA0029

Uw contente wijnproever

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    9 april 2015
    Die was zal wel snel drogen zo, lekker in het zonnetje :-)
    Het waren weer twee spannende logjes.
    Maar telkens komt alles weer op zijn pootjes terecht
    Die paar km meer of minder maak op het eind van de rit niet meer uit.
    Neem de tijd die je nodig hebt, dat voel je zelf wel aan
    En blijf genieten van deze mooie reis

Voor morgen
    Fijne wandeldag
    het Thuisfront
  2. Ineke bertram:
    9 april 2015
    Zelfs met een omweg kom je ook op de eindbestemming.
    En vaak is zo'n omweg nuttig. Dat zie je niet meteen.....daar kom je pas veel later achter.
    Deze omweg heeft er in ieder geval alvast voor gezorgd dat je een bezoek hebt gebracht aan een wijnkelder. Altijd goed, toch?
    Groet, Ineke.