Dag 29 Saint-Révérien - Prémery (19 km)

15 april 2015 - Prémery, Frankrijk

Dag 29 - Saint-Révérien - Prémery  (19 km )

Asfalt waarde volgers. Na de mooie maar soms ook onbegaanbare bospaadjes en de tochtjes door de mooie velden kreeg de karavaan twee dagen asfalt voor de voeten. Wel keurig asfalt want een groot deel van de weg moesten we delen met de fietsende collega's van de "Route langs de oude wegen". Helaas zijn we er geen tegengekomen.

Prémery 2Prémery 3Prémery 4

Het eerste deel van dit tweeluik begint met een korte etappe. Na de rustdag moesten we er weer rustig inkomen. Het was dan ook een moeilijke keuze: 19 km of 53 km. Onderweg uiteraard helemaal niets. Geen winkel, bar of teken van leven. Compleet uitgestorven dorpjes waar je gerust bij mensen in de tuin kunt gaan zitten zonder dat iemand het ziet.

Prémery 5Prémery 6Prémery 7Prémery 8

Gelukkig kwamen we aan in Prémery. Dat was het grote dorp hier en de camping was lekker goedkoop. 28 graden dus toen de tent stond konden we in het dorp wat gaan drinken. Ja ja.... we hebben welgeteld 9 bars en restaurants gevonden waarvan er precies 0 open waren. Boulangeries? Twee maal gesloten. Slager? Voorgoed gesloten. Dan maar weer buiten het dorp naar de intermarché. Extra meters kunnen er ook wel bij.

Prémery 9Prémery 10

Het eten. Uit eten in Prémery is geweldig. Restaurant voorgoed gesloten, op woensdagavond gesloten, wegens vakantie gesloten. Bij de pizzeria was de oven kapot, kom morgen maar terug. Enfin, er was er één open. Wij met een cola aan tafel om half zeven. We willen bestellen, kan nog niet. Ze gaan eerst zelf eten en daarna zijn wij aan de beurt. Over een uurtje of zo. Waarde volgers, zelfs mijn rust kent zijn grenzen.

Wij willen vertrekken. Ok ok wij mogen eten. Menu van 14 euro. Voorgerecht, een heerlijk hoofdgerecht en een chocoladepudding. Daarbij een karaf wijn en een koffie en nog een borrel van het huis. Ik heb weken niet zo lekker gegeten. Zo zie je maar, alles komt toch weer goed.

1. Sien en Jeroen:
    17 april 2015
    En je sliep weer in je tentje, feest toch :-)
    Wat ben ik blij dat hier Appie en andere supermarkten gewoon heel de dag open zijn, wat een luxe hebben we hier toch.
    Jammer dat je niemand tegen kwam op "Route langs de oude wegen" dat zou mooi geweest zijn als Hans ( van vorige Santiago trip ) tegen was gekomen ...:-)
    Zie je het voor je....

Grz het Thuisfront