Dag 30 - Prémery - Nevers ( 34km )

16 april 2015 - Nevers, Frankrijk

Na een heerlijke nacht in mijn tentje (die ik droog mee kon nemen vanmorgen) fris en fruitig de dag aangevangen. Asfalt. Uitsluitend asfalt. Dorpjes nog kleiner dan gisteren waar een paar koeien zorgen voor de enige bron van inkomsten. Voor water moeten we gewoon bij mensen aanbellen en eten moet je bijhebben want onderweg is niets.

Nevers 1Nevers 2Nevers 3Nevers 4

In het enige dorp van betekenis vóór Nevers zouden nog twee hotels moeten zijn en omdat Bert en ik er al flink doorheen zitten gaan we toch op zoek. De ene is dichtgetimmerd en de andere is wel open maar we zijn niet welkom. Ook onder de gasten niemand met een plaatsje dus moeten we door.

Nevers 5Nevers 6Nevers 7Nevers 8

Na 34 loodzware kilometers aangekomen in Nevers. Mooie aparte pelgrimsruimte bij de Espace Bernadette waar we lekker hebben gegeten en gelachen. De kathedraal zie ik morgen wel. Nu eerst uitrusten en hopen dat we morgen weer ergens onderdak kunnen vinden. Daarover ongetwijfeld later meer.

Nevers 9Nevers 10

Uw geasfalteerde pelgrim

Jeroen

Nevers 11Nevers 12Nevers 13Nevers 14

1. Sien en Jeroen:
    17 april 2015
    Die echte warmte zijn we al niet zo'n fan van, jij zult wel afgezien hebben. Maar we moeten de zon koesteren, voor het zelfde geld is je tent weer een paar onsjes zwaarder als hij nat mee moet de volgende dag.
    Blijf genieten, op tijd op de rem, en er komt vast wel een oplossing voor de volgende overnachting.
    En als het een hotel zal zijn, puppy ogen, zielig kijken, vermelde dat jullie pelgrims zijn, en hopla de pelgrim korting :-)

Grz het Thuisfront
  2. Bert en Mies:
    17 april 2015
    En Patrick, was die al vooruit gelopen op zoek naar een terrasje?
    Met deze hitte moet je wel veel drinken, vooral water. Pas goed op je zelf en misschien beetje op je ,,ouwe,, wandelmaat. Hopelijk vinden jullie een hotel 3 voor de prijs van 1 of telt Patrick al voor 2.
    Rustig aan vandaag dan haal je de eindstreep ook wel.
  3. Aaltje:
    17 april 2015
    Wat een flinke wandeling hebben jullie weer gemaakt, maar plukdedag jongen alles komt goed he fijne dag en avond nog doei doei
  4. Ineke bertram:
    17 april 2015
    Ik krijg steeds meer bewondering voor je. Wat een afstand vandaag.
    Petje af.
    Ineke.