Dag 38 - Cluis - Crozant (+-30km)

24 april 2015 - Crozant, Frankrijk

Een dag om in te lijsten waarde volgers. Ik ga alles proberen te vertellen maar ik zal vast de helft al zijn vergeten. Soms is het ook te veel moois om alles goed op te nemen. Het begon zo vreemd, ik sliep beneden maar Patrick had daar geen boodschap aan. Zijn gesnurk kwam dwars door het plafond. Dus ik werd wakker gehouden door iemand die niet eens op dezelfde etage lag. Dat is zelfs Daniel niet gelukt.

Crozant 1Crozant 2Crozant 3Crozant 4

Enfin verse croissants om half zeven en om half acht al aan de wandel. Om kwart voor acht stond ik al op een viaduct dat men normaal gebruikt voor bungeejumping. Op een normale werkdag had ik dan van angst een blindengeleidehond nodig gehad maar mijn hoogtevrees is denk ik ook in Nederland achtergebleven.

Crozant 5Crozant 6Crozant 7Crozant 8

In Pommiers heb ik een afkorting genomen. Direct maar Cuzion over de D-weg, dat scheelde al snel zeven kilometer. Uiteraard ben ik de rest van de dag overal fout gelopen om dat weer goed te maken. Dat was niet eens zo erg want ik kwam nog wat langer langs de Creuse te lopen over het GR-pad wat voor verbluffende paadjes zorgde en zo werd ik alsmaar blijer.

Crozant 9Crozant 10Crozant 11Crozant 12

Totdat ik Eguzon bereikte en voor de eerste keer koffie wilde gaan drinken. Bar gesloten om 13:30 en het was #$@/!#$ 13:33. Een goede tien minuten politiek gezeur later (waarom moeten wij in Nederland 24 uur per dag werken en zij hier niet...) kwam ik erachter dat er nog vijf bars waren in het dorp die wel allemaal open waren. Oeps.

Crozant 13Crozant 14Crozant 15Crozant 16

Nog acht kilometer schitterende wegen om aan te komen in Crozant. Met enige afstand het mooiste plaatsje wat ik deze Camino heb bezocht. Er zijn vast hele goede schrijvers die de pracht van dit alles goed onder woorden kunnen brengen. Ik hoop maar dat de foto's enigszins recht doen want met woorden is dit voor deze gewone sterveling niet te beschrijven.

Crozant 17Crozant 18Crozant 19Crozant 20

Overigens is mijn steun en toeverlaat Patrick vandaag achtergebleven in Cuzion. Een fysiek dipje zit in een klein hoekje. Ik ga wat verder dolen langs de ruïne en de rivier en de winkeltjes. A demain.

Crozant 21Crozant 22Crozant 23Crozant 24

Uw gids langs de mooiste Franse plaatsjes

Jeroen

1. Aaltje:
    24 april 2015
    Weer een mooi verhaal Jeroen
  2. Sien en Jeroen:
    24 april 2015
    En de bedjes staan ook al klaar
    Nog een lekker potje koken, de was is al bijna droog, mam man
    je moet straks eerst maar bijkomen van al die huiselijke karweitjes
    Hihihi
    En zo fijn dat er weer wifi is, ik ben weer helemaal blij :-)

Het ga je goed
    Grz het Thuisfront