Dag 40 - La Souterraine - Marsac (25km)

26 april 2015

De hele bovenetage was voor mij alleen waarde volgers. In het Franse paleisje van de Engelsen Duncan en Lisa kon ik weer lekker uitrusten. Geen snurkende of anderszins lawaaiige pelgrims om me heen maar de absolute rust die ik nodig had. In de ochtend het beste ontbijt sinds ik veertig dagen geleden vertrok. De Radio Camino ging gelijk aan en een uur later kwam de eerste reservering al binnen.

La Souterraine ontbijt

* Radio Camino = de tamtam, ik laat andere pelgrims weten dat dit een goed adres is en vervolgens geven zij het weer door aan anderen.

Marsac 1Marsac 2Marsac 3Marsac 4

Ook vandaag moest de jas een paar keer aan maar het waren kleine miezerige buitjes. Dat kan ik allemaal nog wel waarderen. De flora en fauna hadden wel dorst inmiddels. Ik moest zelfs nog een keer stoppen om Laure te helpen haar poncho over haar tas te trekken. Ze stond al op het punt het de koeien te vragen, het moet toch niet gekker worden.

Marsac 5Marsac 6Marsac 7Marsac 8

Verder wederom een zeer mooi landschap. Ik merk wel dat de beschrijving in het boekje niet altijd klopt. Gewoon de pijlen volgen lijkt het devies. Ik zie het wel ineens wat hoger worden. Morgen mag ik mijn kuiten testen op de hoogste heuvel van het Franse gedeelte van mijn route. Een klim van drie kilometer en bijna 400 hoogtemeters. Dat lijkt me vrij steil. Ik heb dan ook nog niets gereserveerd voor morgen, eerst even kijken hoe ik die pukkel over kom.

Marsac 9Marsac 10Marsac 11Marsac 12

Hier bij Chez Bernie is het een dolle boel. Die vrouw heeft ze ook niet allemaal op een rijtje. Samen met Laure en mijzelf dus een trio halvegaren. En dan is er nog de hond. Die rent de hele tijd in de tuin achter de vogels aan. Ik voel me wel thuis in dit gezelschap.

Marsac 13Marsac 14Marsac 15Marsac 16

Uw tweevoeter in de cuckoo's nest
Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    26 april 2015
    Ik dacht zal wel een foto te zien krijgen van een jagende hond :-)
    Grapje!
    Fijn dat de etappe van vandaag weer zo mooi was, en dat de regen even een beetje weg is gebleven.
    Gelukkig maar, natuurlijk kon het mooie weer niet blijven duren
    Maar als het bij de druppeltjes blijft mag je nog niet klagen
    Voor morgen, pittig, ik hoop dat je een goede nachtrust krijgt. dat schilt al de helft bij het presteren morgen
    Voor dan een mooie wandeling toegewenst

Grz het Thuisfront
  2. Dannis:
    Hoi,
    De eigenares weet een alternatieve route. Paar 100 meter om en bijna niet klimmen. De klimmen daarna zijn ook een uitdaging. (volgens mij iet je na het spoor een D weg nemen naar rechts. Na een stukje neem je de eerste weg naar rechts. Loot een klein stukje evenwijdig en gaat dan naar rechts het bos in en daarna zit je al op de route)