Dag 54 - Bassanne - Brouqueyran (19km)

10 mei 2015 - Brouqueyran, Frankrijk

En toen was het alweer zondag waarde volgers. Het is om gestoord van te worden hoe snel het de laatste drie weken gaat. Toch schijnt het maar één keer in de zeven dagen zondag te zijn. De zondag is altijd speciaal en zo ook vandaag.

Brouqueyran 1Brouqueyran 2Brouqueyran 3Brouqueyran 4

We (Come, de Duitsers en ik) hadden al gereserveerd voor een chateau maar eigenlijk was er een kamerbrede meerderheid om door te stomen naar Bazas. Dat was gisteren ook al zo maar we kregen niemand aan de telefoon of ze waren gesloten op (deze) zondag. Weet ik veel dat het Moederdag is. Ik ben al blij dat ik af en toe de dag van de week goed gok. De camping was wel open maar ja, ik heb even geen tent bij de hand.

Brouqueyran 5Brouqueyran 6Brouqueyran 7Brouqueyran 8

Dus maar gewoon aangelopen met de Germanen naar het Chateau. Puffend en kreunend door de telbrandende zon. Tegen de 30 graden en best veel over asfalt zonder beschutting. Veel stoppen en veel drinken. Zo hebben wel nog een broccanterie bijgewoond en zat ik daar om een uur in half twee al aan de frites.

Brouqueyran 9Brouqueyran 10Brouqueyran 11Brouqueyran 12

Om half vier kwamen we met vier half gegrild het kasteel binnengestapt. Sommige delen staan er al sinds de twaalfde eeuw. In de Middeleeuwen werd dit kasteel al door pelgrims gebruikt. Dat is toch wel een gedachte om even bij stil te staan. Ik zal er wat dromen aan wijden. Morgen vroeg uit de veren want er staan dertig kilometer op het programma en de verwachting varieert van heel heet tot snikheet. 34 graden hoor ik net. Morgen in de frituur.

Brouqueyran 14Brouqueyran 15Brouqueyran 16Brouqueyran 17

Uw voorgebakken frietje

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    10 mei 2015
    Gelukkig is je tent weg en heb je plaats voor drinken
    Met een beetje mazzel is de winkel open :-)
    Goed inslaan, zeker zoutjes en repen
    Doe op je gemak.
    Haal je die 30 niet, een belletje naar de Marie ( Burgemeester )
    Die zorgen altijd voor onderdak, komt goed!

Grz het Thuisfront
  2. Anneliese:
    11 mei 2015
    Een kasteelheer!
    Succes vandaag en hopelijk wordt het niet te warm of zijn er koele bossen onderweg.
    A.
  3. Aaltje:
    11 mei 2015
    mooie verhalen weer jeroen, en veel drinken ok
  4. Marijke en Jan Huyskens:
    12 mei 2015
    Hoi Jeroen, even gegoogled, om die slang een naam te kunnen geven. Misschien weet je het al, maar toch... Ik denk dat het een geel, groene toornslang is. Bijt graag, schuw, niet giftig. Komt voor in de zuidelijke helft van Frankrijk en Italië. Blijf genieten! Lieve groeten, Jan en Marijke.
  5. Marijke en Jan Huyskens:
    12 mei 2015
    Wat ik ook nog kwijt wil is, dat ik heel blij word van je mooie verhalen en foto's!
  6. Sien en Jeroen:
    Alles is goed met Jeroen
    Er is alleen nergens wifi
    Hij zit nu in Roquefort en gaat morgen naar Mont-de-Marsan
  7. 14 mei 2015
    Hoi Marijke en Jan. Als het beestje maar een naam heeft. Ik wist het nog niet dus hartstikke bedankt! Altijd leuk om te weten dat mensen mijn berichten op prijs stellen. Ik zal er nog een paar schrijven.

Jeroen