Dag 53 - Saint Ferme - Moulin de Piis (30km)

9 mei 2015 - Bassanne, Frankrijk

Ik dacht er gisteren met de winst vandoor te gaan waarde volgers maar het was toch weer zover. Diep in de verlenging kwamen de Duitsers weer binnendruppelen. En niet alleen maar met de familie van Laure die haar wilde verrassen door haar tegemoet te komen lopen. Maar ja, Laure stond met mij onder de douche. Dus hebben de Duitsers ze op sleeptouw mee terug naar de refuge genomen.

Bassanne 1Bassanne 3Bassanne 2Bassanne 4

Na een late avond de familie van Laure au revoir gezegd en snode plannetjes gemaakt voor vandaag. De omweg van 6 kilometer naar Monségur leek me wel leuk. Dat was het ook. De bastilde bleek net dit jaar zijn 750e verjaardag te vieren. Overigens geen reden voor de plaatselijke VVV om open te gaan. Alleen op vrijdag tussen 09:00 en 12:00. We blijven lachen met die Fransen.

Bassanne 6Bassanne 8Bassanne 10Bassanne 12

Om half één had ik de Duitsers alweer ingehaald en zijn we de rest van de dag samen blijven lopen. In La Reole samen koffie gedronken en toen kwamen zowaar Laure en Albert erbij zitten. Die hadden al boodschappen gedaan en het viel mij al op dat er wat bier tussen zat. Zelf heb ik in de winkel dus maar wat flessen wijn meegenomen. Het is weekend...

Bassanne 13Bassanne 15  Bassanne 17Bassanne 18

Het overnachtingsadres was een molen. Plaats voor zes dus compleet en voor maar tien Euro. Het moet echt niet gekker worden. Lekker gezamenlijk gekookt en daarna volle bak eten en drinken. Alles was op en de zon was al een poosje onder dus zijn we onze molen maar weer ingekropen. Het was wederom een mooie dag op de Camino.

Bassanne 20Bassanne 21Bassanne 24Bassanne 25

Uw molenaar

Jeroen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sien en Jeroen:
    10 mei 2015
    Zo dat was een mooie locatie om te overnachten, die oude molen.
    Dat hebben zo toch goed opgelost, ze kunnen er steeds 6 tegelijk laten slapen.
    Maar die openingstijden zou echt beter moeten.
    Leuk feestje zo te zien :-)

Grz het Thuisfront