Dag 52 - Eynesse - Saint Ferme (27km)

8 mei 2015 - Saint-Ferme, Frankrijk

Ik ben weer terug op de hoofdroute waarde volgers. Mijn ommetje met Come Door Bergerac en omstreken is voorbij en we vergezellen de rest weer door het departement Gironde.

Saint Ferme 1Saint Ferme 2Saint Ferme 3Saint Ferme 4

Na een prima avond met leuke gesprekken tussen de pelgrims en de gastvrouwe- en heer van dit prachtige oude huis werd ik 's nachts opgeschud door een hoop donder maar vooral bliksem. Het was zomaar slecht weer. Nooit leuk als je weet dat je daar over een paar uur in moet lopen. Daarna begonnen de zwaluwtjes al om half vijf vrolijk te tjilpen. Dat vond ik wel gezellig eigenlijk.

Saint Ferme 5Saint Ferme 6Saint Ferme 7Saint Ferme 8

Een lekker ontbijt met nog genoeg over om mee te nemen voor onderweg was een goed begin van de wandeldag. Nog beter was het vooruitzicht van de hele dag zon, de regen was allemaal al gevallen kennelijk. Wat een geluk. Overigens roepen ze voor Maandag 32 graden. Jeetje.

Saint Ferme 9Saint Ferme 10Saint Ferme 11

Lekker gelopen en weer veel te vroeg bij mijn adres. Dus weer wachten in een uitgestorven dorp. Gelukkig kwamen Come en Laure al snel en voegde Albert uit Nederland zich bij ons. Een nieuw gezicht dus vanavond weer even snuffelen. Ook leuk, twee douches in 1 badkamer. Wel met gordijn ertussen maar toch. Kan ik zeggen dat ik samen met een dame heb gedoucht. Ik word nog een oude snoepert.

Saint Ferme 12Saint Ferme 13

Enfin. Morgen weer een dag en hopelijk antwoord op de vraag; waar zijn die Germanen gebleven?

Uw stiekeme douchert

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    8 mei 2015
    Het lijken wel de Hollandse luchten op de foto's....schitterend!
    Volgens mij zit je nog steeds in de flow, je vliegt van het ene dorp naar het andere, in een lichtgewichte lenigheid :-)
    Het laatste nieuws hoor ik via de tam tam...alles is weer herenigd
    Mooi het groepje is weer compleet
    Voor straks smakelijk eten

Grz het Thuisfront
  2. Aaltje:
    9 mei 2015
    Nou leuk he geen regen, maar bij ons wordt het ook warm volgende week zeggen de weermannen