Dag 60 - Hagetmau - Orthez (31km)

16 mei 2015 - Orthez, Frankrijk

De pyreneeën waarde volgers. Vandaag heb ik onderweg Les Landes achter me gelaten en ben ik aan het veertiende en laatste departement in Frankrijk begonnen. De Pyrenees Atlantiques. Bij goed weer kon je ze al zien liggen. Het was goed genoeg maar net niet helemaal dat ik de reuzen kon zien.

Orthez 2Orthez 3Orthez 4Orthez 5

31 kilometer dus vandaag. Een aantal van ons zagen dat niet zitten maar vanwege meerderen gesloten refuges in de buurt moest het toch. Op tijd eten en slapen dus. Sommigen sliepen zo te horen erg goed. Dus maar met een deken en een kussen naar de eetkamer gevlucht. Een hele nacht gesnurk stond niet in mijn planning.

Orthez 6Orthez 7Orthez 8Orthez 9

Daardoor ook in de ochtend vroeg wakker en om half zeven al klaar voor vertrek. Lekker op mijn gemak maar toch in mijn eigen tempo dus. Het beviel me prima. Ik kwam de heuvels goed over en ik heb vooral erg genoten van de eerste dag in dit departement.

Orthez 11Orthez 12Orthez 13Orthez 14Orthez 15

In elk dorp staat een mooi bord over wat pelgrims er door de jaren heen hebben gehad en gezien en ik heb zelfs fruitbomen gezien die speciaal voor pelgrims zijn geplant. Zodat wel toch onze vitamientjes binnen kunnen krijgen.

Orthez 16Orthez 18Orthez 19

Nu zit ik weer voor het Office de Tourisme. Die zijn weer dicht en dus moet ik wachten op de sleutel van de refuge. Nou ja, heb ik in elk geval de tijd om een stukje te schrijven.

Uw pyreneeëngeit

Jeroen

1. Aaltje:
    16 mei 2015
    Wat een mooi verhaal Jeroen en wat heb je onderweg weer genoten.leuk zo'n fruitbomen onderweg speciaal voor jullie pelgrims. En veel gewandeld vandaag, petje af xx
  2. Sien en Jeroen:
    16 mei 2015
    Gefeliciteerd pyreneeëngeit, dat is niet niks, zo hobbelen over de Pyreneeën, een hele prestatie!
    Inmiddels hebben Bart en Jij plaats, maar er komen nog meer mensen binnen als ik het goed begrijp, maar nu zit het weer vol. ( doordat mensen een dag langer blijven )
    Tjonge dat wordt weer een heel geregel. Ik hoop dat heel de groep een dak boven hun hoofd krijgen.

Grz het Thuisfront