Dag 7 - Namur - Dinant ( 28 km )

24 maart 2015 - Dinant, België

De Maas waarde volgers, we waren onafscheidelijk vandaag

Nergens ben ik meer dan 20 meter van het mooie water afgeweest.

IMG-20150326-WA0002[1]

Ik zal maar eens bij het begin beginnen,dat is meestal een goed uitgangspunt, en vandaag was het niet anders.

De fietser die samen met mij op een kamer lag was avontuurlijk maar op een punt dat geschift een betere omschrijving is.

Hij had zijn huis voor een half jaar verhuurd en ging via Frankrijk naar Albanië en Griekenland fietsen. Dit alles uiteraard zonder helm en met bier in zijn bidon

Hij moest drinken van de dokter en water smaakte hem niet . Tja...

IMG-20150326-WA0003[1]IMG-20150326-WA0005[1]IMG-20150326-WA0006[1]IMG-20150326-WA0007[1]

In de nacht bleek wel dat hij nog gekker was en tot een keer of 3 toe in de wasbak ging plassen. De wc was op de gang maar dat was net iets verder dan fietsen naar Zuid-Europa zeg maar. Een hoop herrie en gesnurk van deze oude baas die duidelijk geen rekening  met de ondergetekende vermoeide pelgrim.

Hij had al aangegeven tot half 11 te willen doorslapen, maar dat kon hij echt vergeten. Deze jongen zat om acht uur al aan een zalig ontbijt.

Hij kwam daarna nog even aan het ontbijt, maar van een gesprek was geen sprake.

Zijn probleem

Dan lekker wandelen langs de maas

Leuk met al het plaatselijke gevogelte. Dan zie ik achter mij een verschijning die toch vooral aan een pelgrim doet denken.Ik kruip voorzichtig in een bosje voor een sanitaire ontspanning en wacht tot er iets of iemand langskomt. Niets van dat,ik loop maar door alsof er niets is gebeurt.

Vijf km later ga ik even mijn Lunchpakket ontleden als er niet één maar twee pelgrims voorbij komen

Karlheinz en Franz Jozef uit Duitsland. Ze zijn onderweg naar Reims.

Maar eerst naar de Abdij van Dinant.

Daar moet ik ook zijn dus loop ik gezellig mee

Mijn eerste ervaringen met medepelgrims bevallen zeer goed.

In de Abdij kom ik ook Liesbeth en Aafke uit Maastricht tegen

Zij gaan wel helemaal naar Santiago en Firisterre.

Na het café met de heren Duitsers en een paar " blondjes " te hebben genuttigd

naar het avondgebed om daar mijn slappe lach te onderdrukken terwijl iedere gast

op een andere bladzijde de tekst aan het zoeken was.

Uiteindelijk had Franz Jozef de goede pagina en bleek dat ik een ander boek had

Tegenover mij zaten mensen voor en achter in het boek te zoeken

Hilariteit ten top

Het diner met acht man was fantastisch.

Belgen, Nederlanders, Duitsers en Australiërs....we maakten er zo een mooi feest van, met lekkere soep en een heerlijke ovenschotel

Grandioos

Later meer

De contente mensch

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    26 maart 2015
    Ben benieuwd hoe ver die fietser nog komt met zijn met bier gevulde bidon. Fijn dat het zo goed gaat met de camino.
    En goed dat je de tijd neemt en geniet van al het moois dat je tegen komt. Eenvoud siert de mens, van kleine dingen blij worden is een teken dat je goed in je vel zit.
    Groetjes van het thuisfront :-)