Dag 6 - Aische-en-Refail - Namur 23 km

23 maart 2015 - Namur, België

Bon soir beste volgers vanuit de jeugdherberg van Namen. Waarlijk op een desktop deze keer. Een ander toetsenbord dan ik gewend ben maar soit het typt toch wat handiger.

dag 6 Aische-en-Refail 1

Na de wat negatief getinte logjes van de laatste dagen nu een positief verhaal. Eerst wat ik nog vergeten was te vertellen. In Jodoigne werd ik voor het eerst in het Frans aangesproken. De vrouw wilde graag iets opzetten voor Santiago gangers en had van mij het adres nodig dat in mijn boekje stond. Dat geven we natuurlijk graag. Het zou toch gaaf zijn als er volgend jaar pelgrims onderdak kunnen vinden dankzij mij. Of is dat iets teveel eer,... ach een mensch mag dromen.

dag 6 Aische-en-Refail 5

Dan terug naar vandaag. Een rustig dagje want ik kon pas om vijf uur terecht bij de herberg. Met de tas in mijn rug langs de RaVel genieten in de zon. Mijn boekje Frans leren en begrijpen nog maar eens doorbladeren en vooral genieten. De tocht door het centrum van Namen was daardoor overigens wel een shock. Wat een drukte is me dat zeg. Ik ben halverwege maar een taverne ingevlucht en heb mijn eerste koffie van de dag gedronken.

dag 6 Aische-en-Refail 12

Voor de rest heb ik niet zoveel te melden eigenlijk. Ik slaap op een kamer van vier. In ieder geval is nu een ander bed ook bezet maar de bezetter heb ik nog niet ontmoet. Daarover morgen wellicht meer. Morgen de hele dag langs de Maas naar Dinant en haar klooster. Het circus gaat voort en Frankrijk komt snel dichterbij....

Tot uw dienst,

Jeroen

1. Johnny en esther:
    23 maart 2015
    hallo jeroeno.mooi verhaal weer en wat een schrijver is die man.misschien schuilt er nog een Wolters in de familie.blijf schrijven he?spannend hoor en tot gauw. a bien toux.
  2. Sien en Jeroen:
    23 maart 2015
    En onze Pelgrim ligt alweer te pitten denk ik :-)
    Hopelijk krijg je genoeg rust om morgen fit aan je volgende trip te beginnen.
    Ik wens je voor morgen weer Buen camino
    Grz Thuisfront
  3. Greet:
    25 maart 2015
    Hee Jeroen leuk om je te volgen krijg het koud als ik je verhaal lees hopelijk meer zon en wandel ze vele groetjes uit het koude Valkenswaard