Dag 13-14 Chateau Porcien - Bazancourt - Reims ( 22+17km)

31 maart 2015 - Reims, Frankrijk

Twee dagen wind, waarde volgers. En niet zo'n klein beetje ook. Met natte schoenen het hol in Chateau Porcien verlaten na een zeer demotiverende nacht waarin Germaans gesnurk voor vergevorderden de boventoon gaf. Ook moest 's nachts de voordeur een aantal keer open omdat de stank en het gebrek aan een raam aanleiding gaf tot kortademigheid.

Reims, FrankrijkReims, FrankrijkReims, FrankrijkReims, Frankrijk

Open velden en verlaten wegen Door de Champagne streek gaven de wind vrij spel om die stank weg te blazen. Aan het einde van de middag zowaar een teken van beschaving met een klein hotel restaurant waar ik maar gelijk in heb gecheckt. Bij het diner stond koeientong op het menu, hebben wel dat ook weer geprobeerd.

Reims, FrankrijkReims, Frankrijk

Dag drie van deze windtrilogie bracht me op een veld dat van bazancourt naar vlak voor Reims ging. Wind vol op de kop en geen boom, struik of verzameling bloemen die me kon beschermen. 13 kilometer windkracht zeven op uw hoofd. Daar is geen enkele gel tegen opgewassen.

Reims, Frankrijk

In het prachtige Reims eerst maar een verwarmd terras opgezocht en een Grimbergen achterover gegoten. De half-time show kwam deze keer van een oude vrouw. Deze vrouw had na weer een absurde windstoot geen zin meer om te blijven staan en liet zich vallen. Het leek wel een schwalbe. En ja ik moest daarmee lachen, het is allemaal de schuld van funny home video's.

Reims, FrankrijkReims, FrankrijkReims, FrankrijkReims, Frankrijk

Ik heb me maar eens getrakteerd op een rondje McDonald's. Nog een laatste avond met de Germanen (tip: veel wijn) en vanaf morgen ga ik weer solo verder. Franz Jozef wil heel graag verder meelopen maar helaas voor ons beiden, dat zal niet gaan.

Reims, FrankrijkReims, Frankrijk

Uw McPelgrim,

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    31 maart 2015
    Wat een verademing om al dat blauw in de foto's te zien
    Regen gaat gauw vervelen, en morgen goed wandelweer, dus het kriebelt weer in je benen denk ik.
    Je onderkomen ziet er super uit en wat een mooi uitzicht, zo op het klooster.
    Veel wandel plezier morgen ..Buen camino

Gr het Thuisfront