Dag 15 - Reims - Mardeuil (32 km)

1 april 2015 - Mardeuil, Frankrijk

Dag 15 - Reims - Mardeuil  (32 km)

Geen rustdag waarde volgers. Mijn zitvlees is in Nederland achtergebleven en de pas zit er goed in. Daarbij is het heerlijk wandelweer dus maar weer vooruit. Vanaf vandaag weer alleen want de Germanen keren huiswaarts. Ze komen volgend jaar weer terug maar daar kan ik uiteraard niet op wachten.

StempelkaartAfscheid van de Germanen ( flesje wijn 28 euro )

Na een wat karig ontbijt in het klooster hebben we afscheid genomen en ben ik Reims uitgelopen zonder de Mac te bezoeken. Ik ben trots op mezelf. Langs het kanaal liep ik de drukte uit en de bossen in. Door een hoop modder en ellende naar boven geklommen. Boven kreeg ik waar voor de moeite.

IMG-20150402-WA0003IMG-20150402-WA0004modderbospad

Champagnevelden voor zover het oog kon zien. En dat alles onder een heerlijk felle zon. Nu weer zo rood als een kreeft maar dat heb ik er wel voor over. En dat was dan een beetje de rest van de wandeldag. Steeds als ik dacht dat ik het mooiste had gehad kwam er iets wat nog mooier was. Hier kan ik wel weer even op teren.

km paalwijnveldenwijnveldenwijnvelden ..

Vandaag ben ik aangekomen in Mardeuil en mag ik in een zaaltje slapen bij de Mairie. Dit kan alles zijn maar het is deze keer de plaatselijke kleuterschool. De ijskast is gevuld en ik mag pakken wat ik wil.  Cordon bleu, rijst, brood, fruit. En koffie zoveel ik wil, dat is best wel veel vrees ik. Wat kost dit alles? Niets, enkel een stempel in mijn pelgrimspaspoort. Goeie deal.

Even uitrustenEen meer bovenop de bergIMG-20150402-WA0018genieten van het uitzicht

Uw kleuter oppasser bij uitstek,

Jeroen

1. Dannis:
    2 april 2015
    Top locatie Jeroen, ik heb er ook geslapen. 's ochtends heel vroeg konen ze brood brengen. Met welke knuffel slaap jij in de gymzaal?
  2. 2 april 2015
    haha ik dacht aan dat leeuwtje maar daar zat nog wat kwijl op. Toch niet van jou DannIs?
  3. Sien en Jeroen:
    2 april 2015
    Tjonge tjonge 28 euro voor een wijntje, daar kan je een hoop pain
    of croissants van kopen :-)
    Maar een feestje is een feestje en dat kost geld.
    Met die modderschoenen is het wel goed gekomen, hoop ik :-)
    Het ga je goed

grz het Thuisfront