Dag 16 - Mandeuil - Montmort-Lucy (24 km)

2 april 2015 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Vroeg uit de veren waarde volgers. Ik had mezelf maar een verhaaltje voorgelezen uit een vrolijk Frans kinderboek over de dieren op de boerderij. Hierdoor viel ik (nog net niet met mijn duim in mijn mond) voldaan in slaap. Uiteraard op tijd weer weg want ik had geen verdere behoefte aan voorschoolse opvang.

Schaap

Ik weer in alle vroegte door de wijngaarden . Sommige dingen gaan nooit vervelen. Wat wel begon te vervelen was het dalen en klimmen. De route moest kennelijk langs alle verschillende velden waardoor ik op en neer over die flanken moest. Mooi maar vermoeiend. Beter investeren ze hier in een roltrap of skilift.

IMG-20150402-WA0022IMG-20150402-WA0023IMG-20150402-WA0024IMG-20150402-WA0026

Na Moussy stoppen dan ineens de wijngaarden en kom ik zowaar weer koeien tegen die me aankijken met een blik van "loopt daar nu een poncho met een rugtas of hebben we geestverruimend gras vandaag?" Ja mensen, de poncho was wederom nodig. Een stortbui maakte weer een eind aan mijn illusie om naar Baye te lopen.

IMG-20150402-WA0027IMG-20150402-WA0028IMG-20150402-WA0029

In een eindeloos bos waar de route echt slecht stond aangegeven was de weg onbegaanbaar en natte schoenen onvermijdelijk. Bij het inpakken van mijn rugzak moest ik kiezen tussen mijn slaapzak en mijn kano en heb op het laatste moment voor die eerste gekozen. Toch spijtig want mijn stokken hadden dienst kunnen doen als peddels.

IMG-20150402-WA0032IMG-20150402-WA0031

Enfin mijn spreekwoordelijke boot heb ik maar aangelegd bij hotel Le Cheval Blanc in Montmort en morgen loop ik dan wat langer door naar Sézanne alwaar ik in een verzorgingshuis slaap. Het zal mij weer benieuwen.

Uw peddelende peddelaar,

Jeroen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dannis:
    2 april 2015
    Ik zit nu bij de nonnen in Sezanne met Wifi. Goed adres, lieve mensen
  2. Sien en Jeroen:
    2 april 2015
    Zo fijn om te zien dat jij en Dannis in elkaars buurt blijven
    Is voor beiden een uitkomst met de slaapplaatsen zoeken.
    Goed je wilt al kamperen, maar wacht gewoon af, komt allemaal goed met het weer.

Grz het Thuisfront