Dag 17 - Montmort-Lucy - Sézanne (30km)

3 april 2015 - Sézanne, Frankrijk

..................................................................................................................

gedekte tafeltaartjammietoetje

Het eten van gisteravond was heerlijk!

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Woordgrappen waarde volgers, voor sommigen een ergernis voor anderen een manier om zich te vermaken in Noord-Frankrijk. Dus na de abdijenkletsers van Dinant (met dank aan Liesbeth en Aafke) Nu ook in Frankrijk een doldwaze wandeldag.

Wat was er toch allemaal aan de hand? Ik zal eens beginnen met mijn eerste stop vandaag. Al zittend viel mij op dat er iets in mijn been zat te porren, ongeveer ten hoogte van mijn broekzak. Het was de sleutel van de hotelkamer waar ik net vandaan kwam. Zeven kilometer terug om hem af te geven.... ik gaf mijn naam niet opgegeven dus ik dacht van niet. Ik neem hem als boete wel mee naar Vezelay en stuur hem dan op naar huis als souvenir.

Toen moest ik beslissen of ik wel of niet over Baye moest gaan. Vier kilometer korter als ik het niet deed. U voelt hem al aankomen "To Baye or Not To Baye". Het werd dus Not en ik liet het dorpje maar voorbaye gaan. De toon was gezet.

laaghangende bewolking 2IMG-20150403-WA0009

In de tussentijd begon ik me steeds meer te ergeren aan de constante ruzie tussen mijn rug en mijn rugzak. Die twee konden vandaag geen vrienden worden. Het weer hielp ook al niet. Heel veel mist en gemiezer. Gelukkig kon ik Sézanne al zien liggen en gleed ik vrolijk langs de modderpiste met mijn skistokken.

IMG-20150403-WA0010IMG-20150403-WA0011

In het verzorgingshuis waren de nonnen net aan het bidden dus ik moest even wachten. Ik kreeg van een aardige madame wel koffie aangeboden, daar zeg ik geen non tegen. Na het bakkie werd ik naar de kamer begeleid Door een non die nogal vuil keek naar mijn broek. Die was ook vuil namelijk. Ik ging eerst even winkelen en daarna schoonmaken. Kom ik terug, heeft die non mijn broek gewassen en gestreken. Niet omdat het moet maar omdat ik een pellerin ben en die wil ze graag helpen. Fantastisch, waren er maar mensen zo natuurlijk aardig.

IMG-20150403-WA0012

Morgen ongetwijfeld meer en alvast een fijne Pasen.

Uw zachtgekookt paasei

Jeroen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Johnny en esther:
    3 april 2015
    hallo jeroeno.
    je bent allesbehalve een zacht gekookt eitje jonguh,je bent een keiharde bikkel.hoop dat de relatie tussen je rug en rugzak gauw weer in ere wordt hersteld. keep on walking bro. RESPECT!!!!!
  2. Sien en Jeroen:
    3 april 2015
    Het wil maar niet droger worden voor jullie.
    En dat is niet altijd even fijn.
    Maar gelukkig na de Paasdagen ga het beter worden...echt!
    Morgen maar zien hoe het met je rug gaat, niet forceren.
    Gewoon puppy ogen bij een boer en vragen of je in de schuur mag slapen.
    Het gaat je hoe dan ook lukken,voor alles is een oplossing .