Dag 36 - Le Chatelet-en-Berry - La Chatre (32km)

22 april 2015 - La Châtre, Frankrijk

Het was lekker vertoefen in mijn eenpersoonskamer in mijn tweepersoonsbed. Er stond een televisie maar daar had ik geen tijd voor. Ik had het te druk met bijslapen. Dus fris, fruitig en hyperactief naar het ontbijt gegaan. Eigenlijk een half uur te vroeg maar een uitzondering was bespreekbaar.

Stempelkaart top

Na een vorkje geprikt te hebben met Patrick en het obligatoire fotomoment te hebben overleefd ben ik maar weer aangesjokt in de richting van de volgende slaapplaats. Wederom zonder collega's om me heen. Patrick en ik begrijpen elkaars noodzaak om solo te lopen volkomen.

La Châtre 1La Châtre 2La Châtre 3La Châtre 4

Onderweg stop ik dan bij de eerste bar die ik zie voor een cola in de wetenschap dat Patrick vanzelf aan komt zetten. Even bijkletsen en dan weer alleen door. Onderweg een lunchbreak en tijd voor een klein dutje langs een voetbalveld. Het is erg warm en zelfs een beetje benauwd dus een bankje in de schaduw ziet er uit als een bed voor een koning.

La Châtre 5La Châtre 6La Châtre 7

In het café een kilometer voor ons overnachtingsadres nog maar eens het schaduwrijke terras op gevlucht. De cola was al uitverkocht. Ik was niet de enige die dorst had kennelijk. We kwamen nog te laat ook. De dame van de parochie moest naar de kerk en wij moesten wachten. Uiteindelijk bleek de Franse Laura al binnen te zijn en had die ons makkelijk naar binnen kunnen laten.

La Châtre 8La Châtre 9La Châtre 10

Nu zitten we bij speedrestuarant Le Duplex waar mevrouw ADHD ons in recordtempo een menu wil voeren. Ik voel me net een gans. Gelukkig is het wel uitstekende voeder. Morgen weer een wandeldag.

Uw volgepropt gansje

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    22 april 2015
    Ik ben blij dat je niet zoals Paul onderuit bent gegaan met deze warmte...
    Hoor nl regelmatig dat er niet veel te krijgen ( kopen ) is onderweg.
    Maar in ieder geval was het je weer gelukt om zonder kleerscheuren je slaapadres te bereiken.
    Alles komt goed...vooral veel drinken en zorg dat je eet voorraad altijd gevuld is

Het ga je goed
    Grz het Thuisfront
  2. Aaltje:
    23 april 2015
    Wat geen cola.das jammer he
    Maar veel wandel plezier