Dag 42 - La Besse - St. Leonard de Noblat (22km)

28 april 2015 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Nostalgie waarde volgers. Na het ontbijt dat ook weer volledig bestond uit producten van de eigen boerderij (yoghurt peperkoek brood boter jam melk) , alleen de koffie was vermoedelijk geïmporteerd maar die keuren we goed, ben ik in het lentezonnetje aan het stappen gegaan.

Les Billanges 28 april 1Les Billanges 28 april 3Les Billanges 28 april 4Les Billanges 28 april 6

Zo van die d-wegen door het gebergte van de Limousin die eigenlijk te klein zijn voor twee auto's langs elkaar. Ik ken ze nog zo goed uit mijn jeugd. Ik liep zelfs langs een camping met een telefooncel ervoor en ik kon zweren dat ik er al ooit was geweest. De nostalgie kwam om de hoek piepen en de glimlach stond op mijn gezicht getatoeëerd.

St. Leonard de Noblat 1St. Leonard de Noblat 2St. Leonard de Noblat 3St. Leonard de Noblat 4

Na een schitterend stuk over een brug en langs het water kwam ik een bordje tegen die me naar de "tronc du pellerin" wees. Ik was wat sceptisch maar trof inderdaad een boomstam aan met allerlei schelpen en prullaria. Een ex-pelgrim had een fantastische plek speciaal voor ons pelgrims gemaakt. Letterlijk om ons op te beuren en ons uit een dal te helpen. Mentaal had ik het niet bepaald nodig. Lichamelijk wel. In de verte zag ik St.Leonard al liggen.Tegen een behoorlijke heuvel en de kerk stond bovenop, ik moest tegenover de kerk zijn dus mijn mouwen maar opgestroopt en mijn kuiten maar vaarwel gezegd.

St. Leonard de Noblat 5St. Leonard de Noblat 6St. Leonard de Noblat 7St. Leonard de Noblat 8

St. Leonard de Noblat 9St. Leonard de Noblat 10St. Leonard de Noblat 11St. Leonard de Noblat 13

Boven moest ik de sleutel zoeken bij een boekhandel, of beter in dit geval: de boekhandel zoeken. Ik ben maar een kiosk in gevlucht om het te vragen en toen kwam de geniale vraag: Heb je al gekeken of de refuge open is? Nee dus en ja dus hij was open. Want Laure was er al.

St. Leonard de Noblat 14St. Leonard de Noblat 15St. Leonard de Noblat 16St. Leonard de Noblat 17

St. Leonard de Noblat 18St. Leonard de Noblat 19St. Leonard de Noblat 20St. Leonard de Noblat 21

Ze had haar bad (!!!) al gehad dus was het nu mijn beurt. Daarna lekker samen kebab weggepeuzeld en nog even tv gekeken. Allebei een aparte kamer .. heerlijk slapen.

St. Leonard de Noblat 23St. Leonard de Noblat 24St. Leonard de Noblat 25St. Leonard de Noblat 26

Uw badderend eendje

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    2 mei 2015
    Wat zal dat af en toe fijn zijn om een eigen kamer te hebben.
    Een goede nachtrust is heel wat waard.
    Natuurlijk ook het eten, toch de brandstof, die de motor aan de gang houd, is belangrijk
    Uw badderend eendje...geniaal gevonden :-)

Grz het Thuisfront