Dag 43 - St. Leonard de Noblat - Limoges (23km)

29 april 2015 - Limoges, Frankrijk

De grote stad waarde volgers, ik ben er niet altijd even blij mee. Vanuit St.Leonard vertrokken met een vest aan want het was om en nabij het vriespunt. Toch te vroeg mijn handschoenen naar huis gestuurd? Het begin was fantastisch mooi, de zon kwam erbij en de lammetjes schoten aan alle kanten om mijn oren.

Limoges 1Limoges 2Limoges 3Limoges 4

Het "probleem" was wel dat ik alleen maar omhoog ging. Enfin na al dat geklim kwam ik in een dorp uit dat ik al tijden niet meer had gezien. Nieuwe huizen (of villa's) en alles proper. Het bleek de eerste van drie voorsteden van Limoges. Ineens zag alles er groot en veel uit en kon je Limoges al vanaf acht kilometer afstand zien liggen.

Limoges 5  Limoges 7Limoges 8Limoges 9

In een rechte lijn naar beneden langs een hele drukke autoweg. De stad werd steeds groter en ik zag het niet meer zitten. Zoveel drukte was even niet zo gezellig. Gelukkig mocht ik het laatste stuk via een rustige route de stad in en was ik half gekalmeerd in staat de kathedraal te vinden en te bezoeken. Daar heb ik nog iemand zijn dag gemaakt door onder het beeld van Jacobus te gaan staan. Bravo dat hij het zag en gefeliciteerd met die foto.

Limoges 10Limoges 11Limoges 12Limoges 13

Dus toen moest ik mijn slaapplaats nog zoeken. Het moest vlakbij de kathedraal zijn maar ik kon het op de kaart daar niet vinden. Meteen vijf man om me heen en een oude Zwitserse non wist het maar ze kon het niet uitleggen. Ik mocht met haar mee in de auto en ze heeft me netjes afgezet. Wees gerust, ik heb dat stuk later nog een keer gelopen. Niet dat U denkt dat ik er de kantjes afloop.

Limoges 14Limoges 15Limoges 16Limoges 17

'S avonds heb ik nog gekeken voor de bioscoop maar de enige niet nagesynchroniseerde film kwam uit Iran en had Franse ondertiteling. Ja, dan houd het op. Mijn Arabisch is ook niet wat het is geweest.

Limoges 18Limoges 20

Uw filmloze wandelaar
Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    2 mei 2015
    Ik herken dit verhaal van 2011, toen we Santiago binnen fietsten
    De drukte is dan oorverdovend hard en veel.
    Gelukkig heb je het autoritje weer overgeschakeld in wandelpas
    Niets gemist van de route, zo wil ik het horen filmloze wandelaar :-)

Grz het Thuisfront