Dag 44 - Limoges - Flavignac (28km)

30 april 2015 - Flavignac, Frankrijk

Soms heb je van die dagen dat je wakker word en al weet: dit gaat hem niet worden. Nou, waarde volgers, dit was zo'n dag. Ik werd al wakker met lichte hoofdpijn en dat is tot laat in de middag gebleven. Misschien een gebrek aan koffie of misschien had ik nog een hete douche moeten pakken. Dat doe ik liever niet in de ochtend vanwege natte handdoeken.

Flavignac 1Flavignac 2Flavignac 3Flavignac 4

Hoe dan ook ging ik goed bepakt op tournee door Limoges. Een speciaal parcours zodat we alles van de stad konden zien. Dat had ik alleen zelf ook al gedaan gisteren. Geen probleem, het was nog vroeg dus geen drukte. Om één minuut voor negen liep ik de stad dan echt uit en kon ik meegenieten van het taffareel bij de plaatselijke Leading Price (soort Aldi). Minimaal dertig karretjes startklaar voor de wekelijkse boodschappen. Morgen is het nog feestdag ook dus er mag gehamsterd worden.

Flavignac 5Flavignac 6Flavignac 7

Terwijl achter mij die winkel binnenstebuiten werd gekeerd ging ik met mijn blik op oneindig door naar mijn slaapplaats. Vijf kilometer vantevoren nog maar mijn sandwich weggekauwd en toen kwam Laure weer voorbij. De laatste kilometers hebben we zowaar enigszins samen gewandeld. Althans, zij hield ietsjes in en ik liep de longen uit mijn lijf om haar niet compleet uit het oog te verliezen.

Flavignac 8Flavignac 9Flavignac 10

Na de laatste drie kilometer (waarvan 2,5 omhoog) haalde ik haar in en vond als eerste de Mairie. Daar bleek dat er nog maar 1 slaapplaats was en we waren met twee. Na een potje ouwehoeren voor vergevorderde met de burgemeester mocht één van ons op de grond slapen in het gebouw. Wat een geluk. Meteen geserveerd voor morgen dat er het niet nog een keer meemaken. Gelukkig maar want we hebben de laatste twee plaatsen gekregen in La Cocquille.

Flavignac 11

Uw geluksvogel zonder hoofdpijn

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    2 mei 2015
    Dat is een pittige dame die Laure, die wandelt jij zomaar in de vernieling als je niet uitkijkt :-)
    Leuk hoor, hoe je het allemaal opgelost hebt, met ouwehoeren voor ver gevorderden

Grz het Thuisfront