Dag 46 - La Coquille - Thiviers (18km)

2 mei 2015 - Thiviers, Frankrijk

Een dag van bijkomen waarde volgers. Bij komen met deze weblog maar ook bijkomen na die dag in de regen. Vanmorgen stonden de Fransen al om half zes hun spullen te pakken en toen ik om zeven uur richting het ontbijt ging waren zij al weg. En niet alleen zij, ook het ontbijt. Het meeste brood en de kaas waren al op, de jus d'orange en de jam waren nagenoeg op. Lekker ontbijtje zo. Lekker collegiaal ook.

Thiviers 1Thiviers 2Thiviers 3

Het was toch al een onrustige nacht. Ik had last van mijn benen dus lag ik boven mijn slaapzak. Midden in de nacht werd ik wakker en waren zowel mijn slaapzak als mijn hoofdkussen spoorloos. Die waren bij Laure op het onderste bed van onze stapelaar gevallen. Leg dat thuis maar uit. Midden in de nacht een slaapzak uit het bed van een vrouw trekken.

Thiviers 4Thiviers 5

De kleding was niet bepaald droog geworden. Iedereen mopperend met natte ellende in de weer om maar niet naar dat ene moment te hoeven gaan. Dat vreselijke moment dat je je zeiknatte schoenen weer aan moet doen. Brrrrr. Een lange knuffel met Laure dan maar om het goed te maken.

Thiviers 6

Iedereen via zijn/haar weg naar een volgende slaapplaats. Die van mij is op korte afstand. Het regent nog niet maar er komt nog wat aan. Dus lekker op het gemakje met alle tijd voor de plaatselijke veestapel. Koeien die meelopen en zelfs meerennen. Tot een auto stopt en vraagt wat ik toch allemaal aan het doen ben. Ja niks, die koeien doen maar wat meneer! Nee, dat is het niet. Je hebt met al je spielerij de afslag gemist! Oh ja, ik moest ook nog op de weg letten.

Thiviers 7

In Thiviers mooi ontvangen door een stel uit Tilburg dat hier de opvang aan huis heeft. De Duitsers Werner en Linda die ik gisterenavond heb ontmoet zijn er ook. Zelfs Piet kwam nog even langs voor een kopje koffie maar die is weer verder gelopen. Inmiddels weer in de stromende regen maar hij is niet te stoppen.

Goed ik ben weer bij en weer blij.

Uw schrijver op bestelling

Jeroen

Nog even een nagekomen bericht

Na 1150 km nog 1150 km

Hier staat Spanje voor het eerst aangegeven Wow!

1. Sien en Jeroen:
    2 mei 2015
    Stond die afslag die je miste, niet met grote " koe letters aangegeven" ach wa ben de toch un drupke mee en dan :-)
    Ben zo blij dat je toch de moeite hebt genomen om voor 5 dagen een log te maken, super geschreven!

Grz het Thuisfront
  2. Sien en Jeroen:
    2 mei 2015
    Gefeliciteerd met je 1150 km.....
  3. Anneliese:
    proficiat!
  4. Ineke bertram:
    2 mei 2015
    Ik heb je een paar dagen echt gemist. Volg je dagelijks en ben dan ook erg blij dat je weer in de lucht bent. Gisteren sprak ik een aantal van jouw oud meesters en juffen van de Belhamel. Ik heb ze over jou verteld en ook zij wensen je veel succes, maar vooral heel veel plezier.
    Groetjes, Ineke.
  5. Bert en Mies:
    2 mei 2015
    Gelukkig ben jij ook weer boven water en al op de helft, PROFICIAT.
    En St. Jacob helpt tijdens het wandelen ook nog eens dat alles een keer goed gewassen wordt. Alles puur natuur. Je moet er veel voor doen, maar je krijgt er ook heel veel voor terug. Blijf genieten.
    Groetjes, een trouwe lezer.
  6. Aaltje:
    3 mei 2015
    Knap van je, jippie spanje
  7. Hans Schilte:
    5 mei 2015
    1150 km...da's geen half werk. Chapeau. Oftewel: petje af. Ik volg je nog steeds op de voet (met de muis). Amusante verhalen (voor de lezer). Veel mooie momenten en bijzondere ontmoetingen toegewenst op de tweede helft van je tocht. Respect.
    Hartelijke groet. Hans Schilte (ooit-Belhamel)