Dag 47 - Thiviers - Sorges (18km)

3 mei 2015 - Sorges, Frankrijk

Een rustdag waarde volgers. Nou niet helemaal maar toch bijna. Ik kwam om één uur gisteren en ging voldaan van het heerlijke ontbijt pas om tien uur vanmorgen weer aan de wandel. Dat zijn toch 21 uur rust. En dan te bedenken dat ik maar 18 kilometer op de agenda had staan.

Sorges 1Sorges 2Sorges 3

Weer lekker in de korte broek en t-shirt liep ik in een behoorlijk tempo over de plaatselijke heuvels. Het fototoestel was nooit ver weg want het was me weer schitterend. Halverwege lekker geluncht en daarna langs een varkensboerderij gelopen waar ik toch even heb genoten van de dartelende biggetjes. Met zes liepen ze achter elkaar aan te rennen. Fantastisch.

Sorges 4Sorges 5Sorges 6Sorges 7

Ik kon pas om vier uur binnen dus heb het na de lunch ietwat rustiger aan gedaan om toch eens te laten bezinken dat ik over de helft ben én dat Spanje aangegeven stond. Het gaat nu ineens snel. Ik loop ook zo makkelijk deze dagen. Het is een flow waar je in terecht komt en waar je niet uit wilt. Elke dag een nieuw avontuur.

Sorges 8Sorges 9Sorges 10

Om drie uur kwam ik fluitend Sorges in en werd ik alweer warm onthaald door Laure. Zij had bij onze gastvrouw Annick al geregeld dat we de tassen binnen kwijt konden. Dat is toch altijd het belangrijkste. Cume kwam vlak na ons en de Duitsers kwamen in blessuretijd ook nog langszij. Zo hebben we met vijf (of eigenlijk 6) samen gegeten en tot een uur of tien kunnen genieten van de buitenlucht op deze mooie lentedag. Morgen dezelfde vijf maar een nieuwe stad.

Sorges 11Sorges 12Sorges 13Sorges 14

Uw bigspotter