Dag 48 - Sorges - Périgueux (23km)

4 mei 2015 - Périgueux, Frankrijk

Het olijke vijftal trekt verder waarde volgers. We lieten het nationale truffelmuseum voor wat het was en gingen aan de wandel. Gewapend met een vers stokbrood verliet ik de kudde weer in een poging een survivalclub met mezelf als enig lid op te zetten.

Périgueux 1Périgueux 2

Dat lukte me vrij aardig tot de laatste zeven kilometer. Toen hebben Cume Laure en ik vastgeklampt aan het kuddegevoel om maar niet alleen door de overvolle straten van Peyregieux te moeten. We waren weer de hoofdattractie bij de pauzerende schooljeugd. Gelukkig hebben we dan Cume en hoef ik alleen maar te volgen.

Périgueux 3Périgueux 4Périgueux 5Périgueux 6

Ruim op tijd een terrasje opgevlucht en deze keer maar weer een biertje gepakt. Het is toch weer een belangrijk punt op de reis. Nog minder dan 400 km naar Spanje. Het is wat. Enfin we zitten in een geweldige refuge. Weer met vijf want die Duitsers kwamen weer als laatste binnen. Geen avondeten in de refuge deze keer dus vliegen we dadelijk uit en ga ik op zoek naar Frites. Ik moet en zal vandaag Frites hebben.

Périgueux 7Périgueux 8

Morgen scheiden de wegen van deze vijf. Cume en ik nemen de variant over Bergerac en Laure gaat met de Germanen over Mussidan. Als alles goed gaat zien we elkaar over vier dagen weer terug.

Uw kuddedier bij drukte

Jeroen

1. Elisabeth:
    4 mei 2015
    Hi Jeroen lees niet alle verhalen ivm wifi en/of tijdgebrek maar zo te lezen gaat t goed! Houden zo! Ik nu in Nevers. Grtjs Ook van Aafke!
  2. Aaltje:
    Het schiet al op
  3. Sien en Jeroen:
    4 mei 2015
    Nu ben ik vergeten te vragen of je de fritten hebt gehad
    Dat hoor ik morgen wel, zo belangrijk is dat nu ook niet :-)
    Tjonge..nog maar 400 km van Spanje.
    En dat heb je allemaal op eigen kracht gedaan.
    Ik maak een diepe buiging voor je.

Grz het Thuisfront
  4. Ineke bertram:
    4 mei 2015
    en ik neem mijn petje voor je af.
  5. Marijke en Jan Huyskens:
    5 mei 2015
    Respect voor jou! Lees alle verhalen, wat een belevenissen! Prachtig!