Dag 49 - Périgeaux - Douville (Les Trois Frères) (28km)

5 mei 2015 - Douville, Frankrijk

Even een blokkie om waarde volgers. Waar de kudde naar rechts trekt baan ik me een weg naar links om de mythische stad Bergerac te bezoeken. Een route die hetzelfde aantal kilometers telt maar wel wat zwaarder is ingeschaald. Eerst nog de tussenstop op camping Orfeo Negro.

Douville 1Douville 2Douville 3Douville 4

Na de kathedraal mocht ik al snel langs de rivier gaan lopen met zowaar een pontje, ik mocht er helaas niet op maar die had ik nog niet gezien in Frankrijk. Ineens besefte ik dat het ook vrij gaaf moet zijn om in Frankrijk met een boot te varen. Ach ja, ik heb dadelijk gefietst en gewandeld misschien moet ik nu wat gaan varen.

Douville 5Douville 6Douville 7Douville 8

Pittige klimmetjes vandaag. Niet zo zeer in de lengte maar vooral de steilte deed me pijn. Het hielp ook niet dat ze zo dicht op elkaar kwamen. De laatste tien kilometer kreeg ik ineens gemiezer en later zelfs regen. Weer als ik wil gaan kamperen. Wat een toeval.

Douville 9Douville 10Douville 11Douville 12

Dus uiteindelijk aan de balie de beslissing genomen om toch maar een chalet af te huren. Achteraf niet nodig want de zon ging schijnen op het moment dat ik de sleutel omdraaide maar het beviel me behoorlijk.

Douville 13Douville 14Douville 15Douville 16

S avonds met collega Cume bij de pizzeria op de camping en de rest van de avond op de wc om het af te leren. En jawel waarde volgers, het moment waar ik al weken op had gewacht was daar. Een televisie met een film die niet nagesynchroniseerd was. Lekker laat naar bed dus.

Douville 17Douville 18

Uw kampeerder met televisie.

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    6 mei 2015
    Zo de tent kan weg nu :-)
    Bijna 1200 km gelopen met de tent op de rug en maar 1 of 2 keer
    gebruik van gemaakt.
    Maar goed je had hem nodig kunnen hebben...
    En een voordeel, zonder sportschool, toch spieren gekweekt, je zal ze nodig hebben in Spanje

Grz het Thuisfront