Dag 50 - Douville - Bergerac (30km)

6 mei 2015 - Bergerac, Frankrijk

Ja waarde volgers, een omweg kun je het eigenlijk niet noemen maar even los van de officiële weg ben ik zowaar aangekomen in de achtertuin van Cyrano. Bergerac is een topstad en ik kan alle volgende pelgrims aanraden deze variant te nemen.

Tot half twaalf voor de televisie blijven hangen voor een film die ik al minimaal tien keer eerder zag en toch goed uitgeslapen. Het is allemaal weer geweldig. Dag vijftig van mijn kleine reisje ging een speciale worden. Het moest allemaal gaan gebeuren in Bergerac en het kwam uit. Eerst nog de zon en een paar klimmen om de kuitjes wakker te krijgen, daarna een regenbui en een afdaling tot bijna zeeniveau.

Bergerac 1Bergerac 2Bergerac 3Bergerac 4

In Bergerac eerst een mooie etappe door het stadspark waar ik werd begroet Door een Frans echtpaar dat precies de juiste vragen stelden (die ik had geoefend zeg maar) waardoor ik in vloeiend Frans antwoord kon geven. Ze waren onder de indruk dat ik de taal zo goed sprak. En dat voor de man die Scherpenheuvel amper uit durfde te gaan omdat hij over de taalgrens moest. Dat is anderhalve maand geleden en nu verstuur ik SMSjes naar Laure in diezelfde taal.

Bergerac 5Bergerac 6Bergerac 7Bergerac 8

Dan mijn tweede hoofddoel van vandaag. Bij de La Poste heb ik de tent en wat andere items naar Nederland gestuurd. Schrik niet, het was 4,7 kilo. Dat hoef ik niet meer mee te sleuren over de pyreneeën. Mijn dag kan niet meer kapot. Vanavond maakt Cume wat pasta voor ons en filosoferen we een eind de nacht in. Morgen terug naar de kudde.

Bergerac 9Bergerac 10Bergerac 11Bergerac 12

Uw Cyrano van dienst

Jeroen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sien en Jeroen:
    6 mei 2015
    Nu maar hopen dat de tent meteen aankomt en niet zoals je reisboekjes en andere spullen die geopend en doorzocht via via buren op de plaats van bestemming komt.
    Niet meer aandenken, na al het positieve van deze vruchtbare dag.
    Je hebt het leuk gehad en dat telt
    Geniet er van en ik ben blij dat het zo goed gaat met het Frans
    Je kunt het gewoon!

Grz het Thuisfront
  2. Aaltje:
    6 mei 2015
    Weer een mooi verhaal Jeroen, en wat maak je mooie dingen mee
    goeie reis en geniet
    liefs Aaltje