Dag 62 - Sauveterre-de-Béarn - Ostabat (26km)

18 mei 2015 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Het was me het maaltje wel bij Yves waarde volgers. Geïnspireerd door Afrikaanse cuisine en vooral de voedingswaarde van elk ingrediënt heeft hij een supermaaltijd op tafel gezet. Vanaf Oktober is hij te bewonderen in Nepal. Daar gaat hij een half jaar vrijwillig dat land herbouwen. Een goed mens en een goede gastheer.

Ostabat 1Ostabat 2Ostabat 3Ostabat 4

Maar er moest ook weer gewandeld worden vandaag en dat was vandaag samen met Bart. We hebben het stuk naar St. Palais vooral genoten van de onderlinge gesprekken. Vanaf St Palais hebben we genoten van de onnavolgbaar mooie uitzichten. Klimmen werd een feest omdat je steeds mooiere dingen zag naarmate je hoger kwam. Tot besneeuwde toppen aan toe.

Ostabat 6Ostabat 7Ostabat 9Ostabat 10

In Ostabat kwamen we wat problematiek tegen. De eerste refuge bleek vol te zijn. Tot afgelopen week mocht je niet reserveren, vanaf deze week wel en dus was hij volgereserveerd. Erg jammer dus de tweede geprobeerd. Nee, de laatste kamer is net vergeven. Laatste kans buiten het dorp. Ik meteen gebeld en jawel hoor, we konden komen. De laatste twee bedden op de slaapzaal. Wel duur maar de volgende refuge is op twintig kilometer in St.Jean. Dat is voor morgen.

Ostabat 11Ostabat 12Ostabat 14Ostabat 15

Vandaag ben ik begonnen aan maand drie. Hopelijk kan ik ook snel beginnen aan land drie. Ik zie Spanje nu liggen en dan is het tijd...