Dag 63 - Ostsbat - St Jean Pied de Port (21km)

19 mei 2015 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Het Baskenland waarde volgers. Weet zullen het weten ook. Tijdens het diner met 35 pelgrims (als je iedereen die de bagage laat vervoeren of die met de auto zijn meetelt) liet de gastheer geen moment liggen om zijn Baskische liedjes ten gehore te brengen. Zelf moesten wel dan ook een paar noten mee neuriën en op de maat klappen. Ik had er nog wel plezier in ook. Leuk ook om de tijd te doden tussen de gangen door. Alles van Baskische producten uiteraard.

St Jean Pied de Port 1St Jean Pied de Port 2St Jean Pied de Port 3St Jean Pied de Port 4

In de ochtend bij het ontbijt kennis gemaakt met vier Canadezen die min 50 gewend zijn en een Australische die net klaar was met een wandeltocht door Kenya en Ethiopië. Daarna met Bert aangekacheld Door de regen. In St Jean zelf stopte het pas.

St Jean Pied de Port 5St Jean Pied de Port 6St Jean Pied de Port 7St Jean Pied de Port 11

De laatste auberge in Frankrijk geregeld en daar lig ik nu om half vijf s nachts dit bericht te typen. Ik slaap op een kamer met vijf waarvan een Deense vrouw aan een beademingsmachine ligt. Alsof iemand de hele nacht een luchtbed opblaast. Wat een ellende. Ik moet dadelijk 27 kilometer omhoog In de regen.

St Jean Pied de Port 9St Jean Pied de Port 10St Jean Pied de Port 12St Jean Pied de Port 13

Nog een paar uur naar Spanje.

Uw nachtbraker

Jeroen

St Jean Pied de Port 14St Jean Pied de Port 15

1. Sien en Jeroen:
    Goede morgen nachtbraker
    Half 7 vertrokken. ..mooi op tijd
    ik hoop dat je het even droog houd als je bij de mooie vergezichten bent gekomen
    Doe het rustig aan...en geniet van de lekkerste koffie van Spanje aan de top!!

Grz het Thuisfront
  2. Bert en Mies:
    20 mei 2015
    Ik zou bijna medelijden met je krijgen, maar één troost, jij mag en kunt dit zonder bij te tanken ´s nachts. Veel succes vandaag op naar die lekkere koffie. Groetjes uit Oss.
  3. Aaltje:
    20 mei 2015
    suces en wandel ze, fijne dag