Dag 74 - Santo Domingo de la Calzada - Belorado (23km)

30 mei 2015 - Belorado, Spanje

Daar ben ik weer waarde volgers. In de tussentijd ben ik La Rioja alweer uit en kom ik in de buurt van Burgos. Sinds de laatste update heb ik heerlijk gewandeld en heb ik veel leuke nieuwe mensen ontmoet. Ik ben van Navarrete via Nájera naar Santo Domingo gegaan en vandaag in de felle zon naar Belorado.

Belorado 1Belorado 2Belorado 3Belorado 4

Eerst maar even de slaapplaatsen. In Nájera sliepen we met 92 op één kamer. Een nacht vol gesnurk en zonder slaap ging over in een ochtend met leuke gesprekken over wie er het meeste wakker hadden gelegen en in welke hoek er het hardste werd gesnurkt, er hebben er in elk geval nog om kunnen lachen. In Santo Domino had ik de luxe van een kamer van zes met het nadeel dat ik in een stapelbed laf zonder trapje dus veel geklim en geklouter op weg naar de nachtrust. Vandaag decadentie ten top. 24 man in een kamer maar wel een privézwembad én een ontbijt buffet.

Belorado 5Belorado 6Belorado 7Belorado 8

Dan nog wat over de types met wie ik veel tijd doorbreng. Behalve Bart ga ik ook veel om met de vier Canadese dames die normaal op een reservaat in Noord Canada wonen. Het zijn Cree indianen die hier lekker in de zon lopen en daar erg van genieten. Dan is er nog een Ier die trots als een pauw met zijn dochter van 14 rondloopt. Een stel uit Nieuw Zeeland met zo'n man van een jaar of zestig met een schitterende grijze baard. Hij is een beetje de godfather van de groep. Hij heeft zijn dochter ook bij en een hele groep heeft zich om hem heen verzameld. Ook een Britse meid die in Seraing les geeft in Business Engels. Mijn slaapmaatje uit Nájera.

Belorado 10Belorado 11Belorado 12Belorado 13

Nou dat dus allemaal. Wat weinig tijd voor mijn log of de telefoon in het algemeen. De Camino heeft ons in de greep en we genieten volop.

1. Greet:
    30 mei 2015
    Hai Jeroen wat gezellig allemaal met zo'n groep
    Alleen dat slapen met zoveel man is minder
    Nog heel veel plezier en genieten maar
    Vele groetjes uit Valkenswaard
  2. Aaltje:
    30 mei 2015
    Nog steeds niet aan het gesnurk gewend Jeroen haha
    Maar er kunnen wat geluiden uitkomen he de een snurkt nog harder als de ander.
    Wandel ze en geniet