Dag 77 - Burgos - Hornillos del Camino (21 km)

2 juni 2015 - Hornillos del Camino, Spanje

Hier weer een korte update vanuit Spanje. Na de gezellige drukte van Burgos gisteren ben ik vandaag begonnen aan de eerste stukken Meseta. Het weer domineert de gesprekken hier. Ze roepen de hele week tegen de 30 graden en dat is zowel lekker als reden tot opletten. Hier zijn weinig voorzieningen en je wilt niet zonder water komen te zitten. Een gewaarschuwd man telt voor twee.

Hornillos del Camino 1Hornillos del Camino 2Hornillos del Camino 3Hornillos del Camino 4

Het is ook weer een nieuw begin voor veel nieuwe pelgrims en helaas ook weer afscheid van mede reizigers die in Burgos blijven of al onderweg zijn naar huis. Het blijft de camino. Het is wel vervelend om steeds vaker koffers te zien in de refugios. Die worden dagelijks opgehaald en gebracht naar de refugio en die mensen lopen zonder bagage rond. In die koffer dan leuke items zoals fohns en stropdassen. Wanneer mag je jezelf nog pelgrim noemen?

Hornillos del Camino 5Hornillos del Camino 6Hornillos del Camino 7Hornillos del Camino 8

Ik was hier gelukkig al om elf uur vanmorgen want om twaalf uur was het al vol. Net als de andere herberg. De hostels zijn al overal volgeboekt. Een enorme ergernis. En dan menen ze nog recht te hebben op het onderste bed van het stapelbed. Het is wel goed, die is voor de echte pelgrims. Slaap maar boven mij.

Hornillos del Camino 9

Morgen richting Castrojeriz en dan kijken hoe het met de herbergen is gesteld. Niets plannen, gewoon lopen.

Uw kofferloos feestnummer
Jeroen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aaltje:
    2 juni 2015
    Goed bezig Jeroen, koffers dat zijn geen backpackers
    Hier is het weer klote veel wind en vanaf morgen wordt het beter, eerst zien en dan geloven haha.
    Maar plukdedag/carpediem xx
  2. Anneliese:
    2 juni 2015
    Misschien moet ik de rest van mijn tocht ook zonder zware backpack doen, dus ik begrijp wel dat mensen dat doen zonder. Maar een haardroger en een stropdas neem ik niet mee. Mss wel mijn man in een campingcar ;-)
    Word je niet ambetant door die overvolle herbergen?
    Veel succes nog, ik lees al je updates en kreeg vorige week een mailtje van Patrick. Daar was ik blij mee :-)
    SUCCES!
  3. Sien en Jeroen:
    2 juni 2015
    Toch al 21 km van die hete Meseta afgelegd.
    Mooi dat kan je maar achter de rug hebben.
    Probeer je niet te veel te laten storen aan deze ( schijn ) pelgrims.
    Dat kost alleen maar energie.
    Maar laat je niet de kaas van het brood eten, ben jij eerder, onderste bed, basta!!
    Blijf genieten en veel succes morgen, in die woestijn :-)
    Rustig aan.

Grz het Thuisfront