Dag 80 - Poblacion de Campos - Calzadilla de la Cueza (33km)

5 juni 2015 - Calzadilla de la Cueza, Spanje

Daar ben ik weer waarde volgers. Ik moet steeds vaker opzoeken waar ik eigenlijk ben om maar te zwijgen over waar ik de dag of de week van tevoren vandaan kom. Gelukkig weet ik nog wel waar ik uiteindelijk naar toe denk te gaan en hou ik me daar maar aan vast.

Población de Campos, Spanje 1Población de Campos, Spanje 4Población de Campos, Spanje 6Población de Campos, Spanje 8

Ik ben inmiddels de provincie Palencia in komen zwerven en heb er al een behoorlijk stuk Meseta opzitten. Dat is allemaal te doen op zo'n 900 meter hoogte maar toch
zo vlak als een biljartlaken. Zeker de laatste twaalf kilometer vandaag waren recht vooruit zonder noemenswaardige uitzichten. Maar omdat het vandaag een beetje miezerde en dus geen 30 graden was heb ik ze maar gelopen, anders heb ik ze morgen nog en dan is het een pak warmer.

Población de Campos, Spanje 9Población de Campos, Spanje 10Población de Campos, Spanje 11Población de Campos, Spanje 13

Inmiddels heb ik afscheid genomen van Veel pelgrims. Sommigen moesten terug naar huis, anderen hadden een rustdag maar ook opvallend veel opgevers en mensen die de bus nemen van Burgos naar Leon en de Meseta niet lopen. Vandaag zijn ook de vier Cree indianen op weg terug naar Canada. Ook hen ga ik weer erg missen.

Población de Campos, Spanje 14Población de Campos, Spanje 15Población de Campos, Spanje 16

Afgelopen nacht heb ik overigens in de keuken geslapen. Ik kon er niet meer tegen. Drie nachten vol gesnurk en zonder slaap begonnen te knagen dus ben ik gevlucht met mijn hele zaakje en dat heeft me toch aan het slapen gekregen. Een beetje jammer wel dat diezelfde snurken ook hier weer binnen zijn gekomen. Ach,over drie weken ben ik thuis en dan kan ik vast weer slapen.

Calzadilla de la Cueza, Spanje 1Calzadilla de la Cueza, Spanje 2Calzadilla de la Cueza, Spanje 3Calzadilla de la Cueza, Spanje 4

Veel oude bekenden ook binnen gedruppeld inmiddels. Vooral erg leuk de twee Belgen uit Roncesvalles en een Nederlander uit Los Arcos weer terug te zien. Ik ben benieuwd naar hun verhalen. Dit was in ieder geval mijn verhaal.

Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    5 juni 2015
    Dat heeft je schijnbaar toch goed gedaan, dat je in de keuken bent gaan liggen.
    Je hebt tenslotte een lange wandeling kunnen maken :-)
    Het is hier één dag rond de 30 graden, en ik zit al binnen, veel te warm.
    Dus daarom de laatste dagen zo warm geweest bij jou, nog meer respect voor wat je aan het doen bent..

Groetjes het Thuisfront