Dag 86 - Murias de Rechivaldo - Foncebadon (22km)

11 juni 2015 - Foncebadón, Spanje

Daar ben ik weer waarde volgers. Vanuit León ben ik eerst maar naar Hospital d'Orbigo gelopen over liefst 35 kilometer. Dat was niet de bedoeling maar het kwam zo uit dus heb ik het zo gedaan. In de middag begon het al te regenen en 's nachts hield dat niet echt op. In de ochtend begon het zelfs verontrustend te onweren maar ik ging er toch weer helemaal voor. 22 kilometer in apocalyptische omstandigheden met als uitkomst een zeiknatte pelgrim in Murias de Rechivaldo.

Foncebadón, Spanje 20Foncebadón, Spanje 19Foncebadón, Spanje 17Foncebadón, Spanje 12

Aldaar heb ik een albergue gevonden met maar tien bedden. Let wel, geen stapelbedden maar echte eenpersoonsbedden. Uiteindelijk bleek iedereen in Astorga te zijn achtergebleven want we waren maar met drie, waarvan één de beheerder was en dus apart sliep. Lekker rustig hoor. Wel problematisch want de beheerder sprak uitsluitend Spaans, de Koreaanse vrouw een beetje Engels en ik goed Engels maar amper Spaans. Gebarentaal dus maar. Het leverde nogal wat leuke situaties op waar we smakelijk om konden lachen met zijn drieën.

Foncebadón, Spanje 14Foncebadón, Spanje 13Foncebadón, Spanje 11Foncebadón, Spanje 10

Vandaag een stukje klimmen. Ik ben expres in dit plaatsje gestopt zodat ik me eerst kon opfrissen en op mijn gemak naar het Cruz de Ferro kon lopen. Een ontzettend belangrijk stuk van mijn reis waar ik een steen heb achtergelaten die ik van thuis uit heb meegedragen. Het is een symbool. Ik heb een last achtergelaten bij het kruis.

Foncebadón, Spanje 1Foncebadón, Spanje 2Foncebadón, Spanje 4Foncebadón, Spanje 6

Vanavond staat er een gezamenlijke vegetarische paella op het programma. Kennelijk gepaard met Yoga en ongetwijfeld weer hand in hand gezang en gedoe. Het moet maar. Gelukkig is Robert er ook. Hij is vandaag ook met mij naar het Cruz gelopen en heeft wat foto's gemaakt. Uiteraard heb ik dat ook voor hem gedaan. Mijn dank is groot.

Foncebadón, Spanje 5Foncebadón, Spanje 7Foncebadón, Spanje 8

Uw lastloze ezel.

Jeroen

1. Aaltje:
    11 juni 2015
    Wat een mooie foto's en je mama heeft de foto's doorgestuurd van je steen.
    keigaaf jeroen
  2. Sien en Jeroen:
    11 juni 2015
    Weer een hindernis genomen, super dat het toch droog was op de berg. Je hebt toch hulp van bovenaf gekregen.
    Ben benieuwd naar je vegetarische paella en de Yoga ervaring.
    Laat het maar gewoon over je heen komen.

Grz het Thuisfront