Dag 88 - Ponferrada - Villafranca del Bierzo (23km)

13 juni 2015 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Ik had het nog te goed waarde volgers. Na een behoorlijke periode op 800 meter en hoger kwam dan eindelijk de afdaling. Van 1500 meter weer terug naar 500 meter. Een lange afdaling waar ik uiteindelijk onder de mist kwam en langdurig mocht genieten van fantastische uitzichten.

Villafranca del Bierzo, Spanje 1Villafranca del Bierzo, Spanje 2Villafranca del Bierzo, Spanje 3Villafranca del Bierzo, Spanje 4

De laatste acht (semi) vlakke kilometers voelden dan ook vreemd aan. Deze morgen bleek waarom. Ik had me toch een spierpijn in mijn benen van dat dalen, ongekend. Ik was dan voor mijn doen ook erg laat weg uit Ponferrada. Bijna half acht. Het lopen zag er ook erg komisch uit veronderstel ik. Na een kop koffie na zeven kilometer ging het ineens een pak beter en kwam ik toch iets na twaalven op de plaats van bestemming.

Villafranca del Bierzo, Spanje 5Villafranca del Bierzo, Spanje 6Villafranca del Bierzo, Spanje 8Villafranca del Bierzo, Spanje 23

Vandaag weer een eenpersoonsbed, samen met negen anderen. Zeven jonge Koreanen, een Duitser en Robert. Die Koreanen lagen vanmiddag lekker een dutje te doen. Totdat Robert ging liggen en iedereen wakker maakte met zijn vreselijke gesnurk. Ik heb Koreanen nog nooit zo smerig zien kijken. Ik weet er helaas alles van. Hij heeft mij al twee nachten wakker gehouden dus ik vrees voor vannacht.

Villafranca del Bierzo, Spanje 13Villafranca del Bierzo, Spanje 14Villafranca del Bierzo, Spanje 15Villafranca del Bierzo, Spanje 16

Uw slaaploze zombie
Jeroen

Villafranca del Bierzo, Spanje 17Villafranca del Bierzo, Spanje 18Villafranca del Bierzo, Spanje 19Villafranca del Bierzo, Spanje 21

1. Bert en Mies:
    13 juni 2015
    Nog steeds niet aan dat gesnurk gewend? Heb je een last achter je gelaten, nu hoop ik voor jou dat je niet met een snurktrauma terug komt. Misschien een idee om een keer een hotelletje te nemen. Een keer lekker bijslapen is niet verkeerd. En vergeet de mooie dingen niet die je op je pad tegen komt, dat verzacht toch alles. Een rustige nacht gewenst.
  2. Sien en Jeroen:
    13 juni 2015
    Weer een stapje verder...
    Morgen een pittige dag, als je de " bult " op moet ( mag )
    Doe het rustig aan en blijf genieten
    Er zit morgen nog een herberg achteraan de route, staat niet in het boekje geloof ik.

Grz het Thuisfront
  3. Aaltje:
    13 juni 2015
    Al dat gesnurk jongen, als je ouder wordt krijg je er zelf ook mee te maken ,maar het is irritant en blijft irritant.
    Geniet van je dagen en dit pakt niemand meer van je af toppie Jeroen
    plukdedag/carpediem xx
  4. Ineke:
    15 juni 2015
    nou Jeroen, mooie actie gisteren.
    gelukkig is alles weer goed gekomen het laatste stukje van de reis
    geen gekke dingen meer doen!
    wens je nog veel wandel plezier
    lieve groetjes ineke