Dag 2 - Mol - Tongerlo (34 km)

19 maart 2015 - Tongerlo, België

Goedenavond waarde volgers vanuit de abdij te Tongerlo.

Het was zomaar koud in de trekkershut deze morgen. Met zware moed ging ik naar het wasgedeelte toen bleek dat het buiten zeker 5 graden warmer was dan binnen.
Dan nu het epos van het wasgedeelte:

Er was eens een domein dat Zilvermeer werd genoemd. Voordat je het terrein op ging kreeg je te maken met de meest hulpvaardige en knappe medewerksters van Vlaanderen. Nadat je die al je geld hadden gegeven mocht je naar binnen. Bijvoorbeeld naar de taverne die volgens die knappe blond stoten open was maar
helaas . Nu even niet en vorige week ook niet en de weken daarvoor ook niet. Enfin op dit wonderbaarlijke terrein bevonden zich vijf wasgelegenheden. In deze koude maanden was er maar 1 open. Nu kreeg ik een kaart mee en moest ik op survival om iets te vinden.

Ik schets even de situatie. Ik zat in een hut op het uiterste noorden. Toch zo'n 600 meter van de receptie. De taverne zat daar 200 meter vanaf. Die was dicht dus ging ik naar het washok. Een kleine 400 meter. Toen naar de Receptie voor wifi. Nog eens 400 meter. Toen naar de hut voor Nog eens 600 meter. S ochtends naar het washok. Terug naar de hut voor mijn tas. Naar de receptie om uit te checken en weer terug naar het washok omdat daar de uitgang was.

Dus reken maar een paar extra kilometers voor gisteren en vandaag. Overigens bedankt aan Dannis voor het laten staan van de kaars uit Vessem. Zeer aangenaam.

Goed dan de route van vandaag. Eerst het kanaal. Kilometers en kilometers kanaal. Veel futen om me gezelschap te houden. Daarna in Hulsen koffie gedronken in zo'n typisch café met foute Deutsche Schlagers en een groepje kaartende bejaarden die nachts op die stoel blijven zitten zelfs als die stoelen ondersteboven worden gezet. Een eenzame vrouw van een van die lieden zit ergens in een hoek te wachten op.... tja... iets?

De laatste kilometers naar de abdij worden nog ontsierd Door een school die net uit is. Links en rechts kinderen in de weg . Ook niet verstandig dat ik stokken heb in die situatie trouwens.

in de abdij snel gedoucht en naar het avondgebed geweest. Indrukwekkend is een understatement. Daarna gegeten met de gastbroeder en andere gasten.

Dank u voor de aandacht en alle berichten. Morgen gaat het circus voort richting Scherpenheuvel

1. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    19 maart 2015
    Graag gedaan voor die kaars. In Vessem gekregen. Erg leuk dat een mede pelgrim hem heeft gevonden. Had je de kachel in het huisje niet aan gedaan?
  2. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
  3. Sien en Jeroen:
    Wat een dag Jeroen
    Dit was er weer één om in de lijsten hahaha
    Maar het is toch allemaal goed gekomen, blijf vooral zulke leuke verhaaltjes schrijven!
    Bon Camino voor morgen op weg naar Scherpenheuvel en geniet
  4. 19 maart 2015
    Hoi Dannis nou en of stond die aan. Ik werd midden in de nacht badend in het zweet wakker en heb hem toen maar uitgezet. Ik heb de kaars overigens ook daar gelaten. Hopelijk vind iemand anders hem weer nuttig.
  5. Trudy:
    19 maart 2015
    Jij ook een hele goede reis gewenst! En kom je Dannis nog tegen, doe hem de groetjes! Trudy (vrouw van Dannis)
  6. Sherlock:
    19 maart 2015
    Die stokken zijn juist makkelijk met die kids, in België mag je ze nog een tikkie geven :-) Maar succes weer en blijf dit doen! Gr Martijn
  7. Johnny en esther:
    20 maart 2015
    Hallo Jeroentje. Erg stoer dat je dit doet.blijf ons op de hoogte houden hè? Mooie verhalen. Go go go.