Dag 3 : Tongerlo - Scherpenheuvel (21km)

20 maart 2015 - Scherpenheuvel-Zichem, België

Vertrouwen waarde volgers, daar draait de reis om.

Vanmorgen was ik om 6.45 paraat bij het ochtendgebed van de norbertijnen in de abdij van Tongerlo. Ik mocht plaats nemen in het koorgedeelte en kon met behulp van het boekje vrolijk meeneuriën. Daarna lekker ontbeten met een bont gezelschap van Portugezen Belgen Hollanders en norbertijnen. Mijn eerste stempel gescoord en met de zegening van mijn gastheren op zak en een vrolijk wijsje in mijn hoofd aangeslenterd.

In Westerlo nog een kleine verkeersontstopping op mijn conto bijgeschreven omdat een automobilist al rijdende het hemd van mijn lijf vroeg. Tot ergernis van de auto's achter hem maar daar hadden wel de spreekwoordelijke schijt aan.

Af en toe eens wat kilometers doorstappen en dan vooral weer relaxen genieten en verschillende bakkersproducten tot me nemen. Iets wat het toilet bij de abdij van Averbode niet kon waarderen. Mijn excuses aan degene die na mij kwam.

In Scherpenheuvel heb ik een etage voor mezelf. Na een heerlijk afhaalchineesje (het eten,niet de tropische schoonheid achter de kassa) heb ik de pater maar eens opgezocht. Ik zocht een koffie en een tip voor de overnachting van morgen. Ik kreeg een Hoegaarden triple (gratis) vijf boekjes over zijn tocht jaar Santiago en in de tussentijd had hij al voor mij gereserveerd in Tienen.

Zoals ik al zei. Vertrouwen. Deze mensen zijn hier om pelgrims in nood te helpen. Ik sla de helpende hand zeker niet af.

Bedankt voor het lezen en voor de reacties,
Jeroen d'n Urste (nar van de camino)

1. Sien en Jeroen:
    20 maart 2015
    Zoooo Jeroen en nu nooit meer NARRIG doen tegen de medemens :-)
    Ze houden je wel bezig op deze Camino, dat heb ik nu wel door.
    Heb je de pater wel beloofd om een kaarsje aan te steken voor al zijn gastvrijheid en de onderdak die hij ook heeft geregeld..
    Wat een prachtige reis...zo anders als toen we met de fietst deze Camino deden, was ook super, maar nu kom je dichter bij de mensen.
    We blijven je op de voet ( hahaha ) volgen.
  2. Dannis:
    21 maart 2015
    Hoi Jeroen. Het is inderdaad die camping. De blokhut is nog minder dan in Mol. Alleen wc en een kraan. In het weekend is café Open waar je ook kan eten. Verders is er niets. Maar een goede tussenstop voor Namen. Camping is dicht wel verstandig om even te bellen. Zorg voor een warme slaapzak.