Dag 4 - Scherpenheuvel - Tienen (23km)

21 maart 2015 - Tienen, België

Goedenavond waarde volgers. Een dag later dan u van ons gewend bent even een update. Ik zit met ijskoude vingers en ondergaande zon buiten te typen dus wat korter.

In Scherpenheuvel heb ik na het ontbijt en het gereed maken van mijn lunchpakket de stempel en de zegening van de pater in ontvangst mogen nemen. Hij had een kaart geregeld met wat plaatsnamen en me verteld dat ik mijn eigen weg moest vinden door de wijngaarden van het Hageland en dan vanzelf op de weg naar Tienen zou geraken.

Mijn scepsis ging snel over in een zalig geluk in de wijnvelden en (Hoe weet ik nu nog niet) op de een of andere manier kwam ik telkens in het plaatsje wat ik zocht.

Op weg...

Uiteindelijk de onvermijdelijke steenweg tussen Diest en Tienen maar ook daar had ik geen last van. Lekker tegen een pompstation zitten met een koffie en een appel. Meer heeft een mensch ook niet nodig

Op weg...

In Tienen zelf nog een buitje mogen meemaken. Weet ik ook weer waar al die hoezen en poncho's zitten verstopt. Enigszins vochtig belde ik aan bij mijn adres en de tas kon meteen af. Eerst koffie en spelen met een lieve hond.

Kleurig

Na douchen en eten nog tot tien uur gekeuveld met de gastvrouw en -man en uiteraard d'n Falco.

Wellicht later meer.

Uw koude schrijver
Jeroen

1. Sien en Jeroen:
    22 maart 2015
    Dit is toch ook weer een mooi stukje natuur om te lopen.
    En het voordeel van lopen, zomaar een kerk binnen wandelen en genieten.
    Het onthaasten moet voorop blijven staan.
    Dus je niet druk maken als je een keer geen logje kunt maken.
    Komt allemaal goed!