Infocentrum Vessem

14 maart 2015 - Vessem, Nederland

14-3-2015

Volle bak weer vandaag bij het informatiecentrum van het Nederlands Genootschap van St. Jacob te Vessem. Onder het genot van een paar kopjes koffie weer een paar mooie verhalen gedeeld. Zelf had ik eigenlijk geen belangrijke vragen meer dus ik kon lekker meepraten met andere ervaringsdeskundigen op het gebied van fietstochten naar Santiago en in de tussentijd alvast wat observaties en tips uitwisselen met andere wandelaars.

Iets wat wel nodig was want wat bleek, de abdij van Postel ontvangt momenteel geen pelgrims. Een behoorlijke streep door de rekening want dat was zo ongeveer de enige zekere overnachting die ik had. Althans, zeker in de zin van dat ik er graag wilde overnachten. Dat gaat dus niet door maar daarvoor komt weer een andere ervaring in de plaats. Er zijn gelukkig meerdere opties.

Enfin, het feit dat ik geen vragen meer heb en mijn overall gevoel zegt me dat het gewoon moet gaan beginnen. De voorbereiding zit er nu echt op. Nog een paar nachtjes "slapen".